Shuanghuan CEO – Made in China

Explozia pe care a cunoscut-o piata auto chineza a generat o multime de “constructori” de “automobile” de care nimeni nu auzise in Europa. Sunt multi si deja si-au castigat renumele de a copia cu nesimtire designul unor masini de succes din Europa. Pe mine cel mai mult ma socheaza insa perseverenta/atitudinea unuia dintre acesti constructori. E vorba de Shuanghuan.

Shuanghuan se chinuie de ceva timp sa promoveze si sa vanda modelul CEO. Acesta este un SUV al carui spate il copiaza pe cel al lui BMW X5 – prima generatie. La ce nivel il copiaza?! Decideti singuri…

dsc00368ceoredim1 300x225 Shuanghuan CEO   Made in Chinap0012452x5redim1 300x220 Shuanghuan CEO   Made in China

Nici macar partea frontala nu au reusit s-o faca fara o sursa de ispiratie … de data asta “modelul” este Toyota Land Cruiser.

dsc00384ceoredim 300x225 Shuanghuan CEO   Made in Chinalandcruiser 300x209 Shuanghuan CEO   Made in China

Constructorii mari investesc sume enorme in dezvoltarea unui model. Nu mai spun de timp. Practic, dupa ce lanseaza o generatie a unui model incep imediat lucrul la urmatoarea. Iar Shuanghuan fura se “inspira” si in cateva luni scoate masina pe piata din China. Nu e de ajuns. Vrea sa o vanda si in Europa. Normal ca producatorii ameninta importatorii modelului cu procese. Iar chinezii vin cu argumente – masina este perfecta legala pentru ca a fost aprobata de legile chineze! Bun, atunci sa o vanda in spatiul unde sunt valabile legile chineze! Desi proprietatea intelectuala ar trebui respectata la nivel global…

Multa lume se intreaba cat de bune sunt calitativ aceste masini dezvoltate la repezeala. Eu m-am convins, in doua ocazii, ambele implicand doua masini expuse in standuri – una la Frankfurt si una la SIAB.

dsc00369ceoredim 225x300 Shuanghuan CEO   Made in Chinadsc02368ceoredim 300x225 Shuanghuan CEO   Made in China

Poza cu luftul intre spatarele banchetei rabatabile am facut-o la SIAB. Si am atras atentia unei doamne (nu stiu cum o cheama – era Director General sau ceva de genul asta la CEMI, importatorul lui CEO pe piata din Romania). A inceput o discutie, iar doamna m-a intrebat la ce ma uit atat de atent. I-am aratat ca poti baga mana printre “imbinarea” banchetelor spate si am primit raspunsul la care ma asteptam: costa putin, asa ca nu poate fi la un nivel calitativ prea ridicat. Bine-bine, dar cat ar fi ridicat pretul o bancheta normala?! Nu cred ca prea mult. Iar altii au descoperit chestii si mai grave la CEO

Ideea e ca nu le pasa. Le asambleaza rapid, cu costuri foarte mici, fara sa le pese de amanunte. Nu-i intereseaza sa-si construiasca in timp o reputatie. De fapt, au inceput prea prost ca sa mai aiba sanse sa-si construiasca asa ceva, cel putin in Europa.

In Romania, Shuanghuan CEO se vinde la un pret de 23.960 euro, fara TVA, iar informatii despre masina gasiti pe site-ul oficial al importatorului www. martinmotors.ro. Site care e facut cam in aceeasi idee cu masina, cel putin asa ne arata descrierea din trafic:

descriere trafic 300x51 Shuanghuan CEO   Made in China

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.