Corvette ZR-1 – Lectia de (pe) Nurburgring

Sunt cateva masini americane pe care nu ai cum sa nu le iubesti. Una dintre ele este cea din postul anterior, iar alta este Corvette. Mai exact Corvette ZR1, cea mai puternica versiune oficiala. Incet-incet teoria cu masinile sport americane care nu impresioneaza decat in linie dreapta incepe sa paleasca datorita dovezilor care arata ca lucrurile s-au schimbat. Americanii stiu sa puna la punct o suspensie, daca asta vor de la masina respectiva si au inceput sa testeze in Europa, chiar pe Nurburgring. Asta desi modelele pe care ei le testeaza pe acest circuit (ex. Corvette, Cadillac CTS-V) nu fac deloc furori printre pasionatii de supersport din Europa.

Rezultatele se vad insa. Se stie de cateva saptamani ca noul Corvette ZR1 a reusit sa bata modelul GT-R pe celebrul circuit german Nurburgring, iar acum a aparut si clipul video – oficial – care surprinde exact turul cel mai rapid. Nissan GT-R se “lauda” anterior cu timpul de 7 minute si 29 de secunde, dar Corvette ZR1 a reusit un tur de 7 minute si 26,4 secunde.

E adevarat ca existe si niste diferente intre cele doua masini. GT-R are doar 480 CP, fata de cei 638 CP ai masinii americane, care este si mai usoara. Nissan GT-R are avantajul tractiunii integrale, care nu ajuta foarte mult pe acest circuit cu multe linii drepte.

Comparatia intre cele doua masini exista pentru ca pur si simplu Corvette ZR1 avea de batut cel mai bun timp stabilit anterior, iar acesta era cel al lui GT-R. Diferentele insa arata ca cei doi bolizi nu sunt chiar la acelasi nivel – pentru a putea fi comparati. Situatie ar putea deveni egala cand Nissan va produce o versiune si mai hardcore a lui GT-R, versiune aflata acum in teste.

Oricum, performanta lui ZR1 este una deosebita. O masina americana sa stabileasca cel mai bun timp (pentru masinile de serie) pe Nurburgring!

Iata si clipul video cu cel mai rapid tur al lui ZR1. Deja stiti cat dureaza icon smile Corvette ZR 1   Lectia de (pe) Nurburgring dar vizionati-l pana la capat, neaparat cu sonor. Pilotul, inginer de dezvoltare in cadrul GM are pe parcurs cateva gesturi de dezamagire – sunt mici greseli pe care le face si fara de care este posibil ca ZR1 sa fi scos sub 7 minute si 26 de secunde.

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.