Logan vs. Logan

Iata ca s-a lansat si faceliftul lui Logan si normal ca parerile sunt impartite. Asa au fost de la prezentarea masinii, in 2004. Nimanui nu-i place Logan. Unii ii inteleg avantajele, iar unii nici nu vor sa auda de “caruta” sau “cazanul” Logan.

Cert este ca Renault a gestionat perfect acest proiect si rezultatele au fost peste asteptari. Recorduri de vanzari si aprecieri in Europa de Vest (vizibile in cifrele de vanzari de pe anumite piete).

Acum, Logan primeste un nou impuls prin facelift-ul rational aplicat de Renault. Masina arata (mult) mai modern si ii va neferici putin pe unii dintre cei care si-au luat modelul “vechi”.

Sa vedem, pas cu pas, modificarile:

17064 hd ren2008dacialogan 300x216 Logan vs. Logan

022 300x225 Logan vs. Logan

Partea frontala adopta evident grila de la Sandero, iar farurile au fost rearanjate, ca structura interna. Si spoilerul a fost redesenat si asta se vede cel mai bine la partea inferioara, unde grila este mai mare, iar proiectoarele sunt amplasate in niste spatii ce imita prizele de aer.

17065 hd ren2008dacialogan 300x244 Logan vs. Logan03 300x225 Logan vs. Logan

Spatele a primit o noua forma (la nivel de detaliu) care mi se pare foarte reusita. Stopurile, la fel, sunt reorganizate ca structura interna, iar partea superioara a lor continua linia eleronului inglobat in designul capotei. O imagine mult mai moderna, care atrage atentia. Yala portbagajului este pozitionata mai jos si se poate opta pentru o bagheta cromata imediat sub ea. Luminile de ceata sunt plasate acum in partea de jos a spoilerului, iar carligul de tractare este ascuns sub un capac, ca la orice masina moderna. Pana acum, carligul era vizibil, “ingropat” intr-o adincitura din spoiler. Acesta era vopsit in culoarea masinii, iar daca apucai sa tractezi ceva, arata apoi jalnic. Vopseaua se lua nu numai de pe carlig, dar si de pe adincitura care gazduia carligul, asa ca te trezeai cu o pata/julitura care atragea atentia pe spoiler.

17111 hd ren2008dacialogan 300x191 Logan vs. LoganLa interior, plansa de bord este preluata tot de la Sandero, si chiar daca nu pare sa fie cine stie ce, arata mai bine. Volanul este cu totul altul si asta e bine pentru ca vechiul nu arata deloc bine. Cea mai de efect schimbare este la nivelul fetelor de usi. Arata cu totul altfel si nu se compara cu bucata de plastic pe post de maner de pana acum. Si spatiul de depozitare din usi este mai frumos integrat.

La nivel de tehnica nu exista modificari (anuntate) cu o singura exceptie. Sistemul ABS are implementat acum, pe langa EBD (Electronic Brake Distribution) si EBA – asistenta la franarea de urgenta. Adica atunci cand calci frana brusc, presiunea in sistem este marita pentru o eficienta mai mare a franelor.

Motoarele vor fi tot cele pe care le stim deja, la fel si preturile. De fapt, Dacia a anuntat ca nu vor fi modificari majore de preturi la versiunile superioare, iar preturile pentru versiunile mai slab echipate vor ramane aceleasi.

O galerie foto cu aproape toate pozele de presa publicate gasiti pe Sotto.

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.