Gallardo LP 550-2 Valentino Balboni – O poveste si tractiune spate!

gallardolp550art123 Gallardo LP 550 2 Valentino Balboni   O poveste si tractiune spate!

Gallardo LP 550-2 Valentino Balboni

Lamborghini a prezentat prima masina cu tractiune spate din actuala gama de modele. O idee excelenta, pentru ca asta este caracteristica unei masini sport serioase. Nu vreau deloc sa spun ca integralele de la Lamborghini n-ar fi masini sport serioase. N-am condus niciuna pana acum icon smile Gallardo LP 550 2 Valentino Balboni   O poveste si tractiune spate! dar e suficient sa le vezi cifrele pe hartie ca sa-ti dai seama la ce nivel de performanta sunt. Totusi, un bolid de peste 500 CP, cu tractiune spate ar trebui sa pluseze bine de tot la senzatii. Plus ca permite mai usor si mai controlabil drifturi.

gallardolp550art131 Gallardo LP 550 2 Valentino Balboni   O poveste si tractiune spate!

Lamborghini Gallardo LP 550-2 Valentino Balboni

Gallardo LP 550-2 are acelasi cunoscut V10 de 5,2 litri, dar puterea maxima este putin mai mica – 550 CP. Asta inseamana ca la 100 km/h se ajunge in 3,9 secunde, iar viteza maxima este de 320 km/h. Tractiunea spate a impus modificari la nivelul transmisiei e-gear, suspensiei chiar si pneurile fiind altele. Italienii spun ca au modificat sistemul ESP astfel incat, in modul Corsa, sa permita unghiuri mai accentuate de drift.

gallardolp550 2art112 Gallardo LP 550 2 Valentino Balboni   O poveste si tractiune spate!

Lamborghini Gallardo LP 550-2 Valentino Balboni

Asta e tehnica. Ce place si mai mult este povestea masinii, daca ii putem spune asa. Numele complet al masinii este Gallardo LP 550-2 Valentino Balboni. Este un mod de a-l rasplati pe Valentino Balboni, unul dintre cei mai cunoscuti piloti de teste, prin prisma longevitatii sale. Pentru pasionatii de fotbal – Balboni este pentru Lamborghini ce este Ryan Giggs pentru Manchester United. Valentino Balboni  a fost angajat chiar de Ferruccio Lamborghini, fondatorul companiei, in 1967, iar de atunci s-a “jucat” cu fiecare model Lamborghini – Miura, Countach, Diablo si actualele Murcielago si Gallardo. Omul a fost peste 40 ani pilot de teste pentru Lamborghini, iar italienii au creat acum o masina care il onoreaza, limitata la 250 de exemplare. Valentino Balboni este acum retras din activitate, dar promoveaza brandul Lamborghini peste tot in lume.

Un video cu Balboni si Clarkson pe vremea lui Diablo!

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.