BMW Vision EfficientDynamics – Germanii arata ce stiu si ce pot

Cumva, dar mai ales prin promovare, BMW a reusit sa imprime ideea de “EfficientDynamics” in mintea tuturor celor ce simpatizeaza/iubesc marca germana. Solutii nu neaparat complicate, care reduc consumul fara sa afecteze dinamica. Adica au lovit exact acolo unde trebuie – in convingerea majoritatii ca masinile BMW sunt gurmande si ca tehnologiile de reducere a consumului si emisiilor afecteaza performantele. Si buzunarul. Pentru ca, spre deosebire de spusele unor “intelepti” e absolut normal sa vrei o masina de 30.000 euro care sa nu afiseze un consum indecent.

961 15 BMW Vision EfficientDynamics   Germanii arata ce stiu si ce pot

BMW Vision EfficientDynamics

Promovarea acestor tehnologii continua, foarte coerent, cu un concept care le duce in zona irealului (vis-a-vis de productia imediata). Vision EfficientDynamics subliniaza ce poate face BMW in domeniul motorizarilor hibride. Plus ca masina arata intr-un mare fel, asa cum n-o sa vedem prea curand un BMW pe sosele. Vision este facut ca sa impresioneze si intotdeauna va arata la superlativ. Pentru ca va fi privit in anumite locuri/standuri, cu lumina adecvata formelor. Cu alte cuvinte, nu-l vom vedea in trafic (sunt unii care intreaba cat va costa masina!!)

961 17 BMW Vision EfficientDynamics   Germanii arata ce stiu si ce pot

BMW Vision EfficientDynamics

BMW a dotat conceptul Vision cu un motor turbodiesel cu 3 cilindri, de 1,5 litri (asta suna ciudat pentru un BMW) din care a obtinut insa 163 CP si 290 Nm. Ajutat de doua motoare electrice, puterea maxima (totala) fiind de 356 CP, cu un cuplu de 800 Nm. Nemtii zic ca apreciaza acceleratia 0 – 100 km/h in 4,8 secunde, dar eu cred ca asta nu-i asa important la Vision. Mai zic ei ca apreciaza consumul mediu la 3,76 l/100 km. Plus autonomie strict electrica de 50 km. Suna bine, dar ar fi mult mai bine daca ar scoate masina pe strada – in public, cum au facut cei de la Citroen cu al lor GTbyCitroen si ar demonstra valorile astea.

961 18 BMW Vision EfficientDynamics   Germanii arata ce stiu si ce pot

BMW Vision EfficientDynamics

Si inca o chestie. Designul si tehnologia lui Vision EfficientDynamics tin de imaginatie si promovare. Dar nu poti sa nu te intrebi de ce caracteristicile lui Vision – un concept – suna asa bine, iar in productia de serie avem primii hibrizi BMW (Seria 7 si X6) care afiseaza o autonomie in modul electric de 2,5 kilometri (!!!). Unul e model de serie si unul concept, dar totusi, 50 km vs 2,5?

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.