Cat de mult a evoluat dieselul in ultimii 20 de ani?

Mercedes a facut un experiment interesant, pornit de la o discutie de principiu intre ingineri. Care s-au intrebat cum ar putea arata cat mai realist progresele din ultimii (peste) 20 de ani ale motoarelor diesel.  Forma finala a demonstratiei este foarte interesanta.

Mercedes1 Cat de mult a evoluat dieselul in ultimii 20 de ani?

Mercedes 190D

Nemtii au luat un Mercedes 190 D, introdus pe piata in 1983 si l-au dotat cu propulsorul turbodiesel actual, de 2,2 litri, de pe modelele 250 BlueEfficiency. Practic au schimbat motorul vechi de pe 190 D (2,5 litri, 5 cilindri in linie) cu cel mai performant diesel al lor cu 4 cilindri.

Mercedes2 Cat de mult a evoluat dieselul in ultimii 20 de ani?

Mercedes 190D

A iesit modelul 190 D BlueEfficiency, care nu arata cu nimic (la exterior) diferit fata de masina de peste 20 de ani care circula inca pe sosele. Noul motor de sub capota clasicului 190D dezvolta 204 CP si 500 Nm/1.600-1.800 rpm. Vechiul motor dezvolta doar 132 CP, dar consumul mediu de 7,3 l/100 km este semnificativ mai mare decat cei 4,9 l/100 km cu care se multumeste noul propulsor.

Mercedes3 Cat de mult a evoluat dieselul in ultimii 20 de ani?

Mercedes C 250 CDI BlueEfficiency/Mercedes 190D

Diferentele sunt si mai mari la capitolul performante. In varianta originala, 190 D accelera de la 0 la 100 km/h in 18 secunde, dar acum, cu noul CDI, o poate face in doar 6,2 secunde, in conditiile in care, cu motorul original este cu 385 kg mai usor decat un 250 CDI BlueEfficiency actual.

O fi putin sau nu pentru o diferenta de peste 20 de ani?

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.