Da, Loganul poate fi mai sigur decat un BMW!

Multi romani nu inteleg chestiile generale care tin de cat de sigura este o masina intr-un accident. Se vede asta din tot felul de discutii si comentarii la diverse articole. Oameni care gandesc prin prisma a ceea ce aud de la alti “specialisti” si nu au deloc curiozitatea sa verifice, sa se intereseze personal, sa-si faca o parere pe care s-o sustina cu argumente in care cred, argumente logice.

“Dacia, carutul de butelii, nu are niciodata cum sa fie mai sigura decat un BMW!” Omule, daca tu ai vazut un BMW din 1.900toamna strivit de un copac si aia care erau in el au scapat, nu are mare lucru de-a face cu siguranta masinii. Are de-a face in mare parte cu Dumnezeu, nu cu siguranta BMW-ului ala.

151 Da, Loganul poate fi mai sigur decat un BMW!

Crash test BMW Seria 3 - 1997

Masinile produse la inceputul anilor ’90 nu mai pot fi comparate cu cele produse azi, la capitolul siguranta. Pentru ca s-a schimbat abordarea, s-au schimbat prioritatile, se investeste mult mai mult in asta. Daca vezi unul strivit de volan, intr-o masina care arata mult mai bine decat ocupantii, nu e de bine. Dupa cum nu e de mirare ca sunt unii care nu au nimic dupa accident, dar masina e praf. Ideea este ca partea frontala a masinii sa obsoarba socul. Si nu poate face asta, decat deformandu-se, pe cat posibil controlat. Daca energia aia de impact nu e preluata si disipata undeva, organele interne ale omului au putine sanse sa reziste.

Sunt doua aspecte de baza la conceperea unei masini, din punct de vedere al sigurantei. Partea frontala sa preia o cat mai mare parte din soc, iar habitaclul (incepand cu montantii fata) sa fie cat mai greu deformabil. Ca sa nu ajunga diferite zone sa loveasca ocupantii. E simplu, zona fata preia impactul si se face ca dracu’, iar in interior sa nu patrunda nimic. Asta e ideea de baza. Care este verificata in conditii standard (crash test). Cum conditiile reale sunt diferite de cele mai multe ori si intervin o gramada de factori ce nu pot fi prevazuti in teste, accidentele arata in diferite feluri, cu diferite consecinte.

So, Dacia Logan este o masina de 3 stele la EuroNCAP. Normal ca e mai sigura decat un BMW din ’93! Normal ca nu este deloc la fel de sigura ca un BMW din 2008, care are 5 stele!

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.