UPDATE – Zi decisiva – Bat americanii tot ce misca in segmentul sedanurilor supersport?

Cadillac CTS V UPDATE   Zi decisiva   Bat americanii tot ce misca in segmentul sedanurilor supersport?E vorba de o competitie de care am aflat abia ieri, de aici. Despre ce este vorba? Bob Lutz, vicepresedintele GM a lansat mai demult o provocare la adresa tuturor – cine poate bate supersedanul Cadillac CTS-V pe circuit? Daca se tot spune ca americanii nu sunt in stare sa faca masini care sa tina pasul pe circuit cu masinile europene, sa le aratam ca suntem in stare si ca ii putem bate!
Foarte increzatori americanii, care au lansat si un site de inscrieri. Oricine s-a putut inscrie, cu conditia ca masina sa fie una din segmentul lui CTS-V, dar a fost facuta si o selectie in functie de experienta soferilor. La evenimentul organizat astazi, la Monticello Motor Club, in Statele Unite participa atat soferi privati, cu propriile masini, cat si jurnalisti, cu masini concurente, dar pot participa si alti constructori, in mod oficial.

Provocarea costa in a bate timpul lui Cadiilac CTS-V, pe circuit, iar concurentii au la dispozitie 5 tururi pentru a obtine cel mai bun timp. Masinile trebuie sa fie de serie, fara nici un fel de modificari, cu pneuri de serie.

Carscoop scrie ca Jaguar a cam dat-o in bara la nivel de imagine. Pentru ca britanicii au acceptat oficial provocarea, urmand sa raspunda cu noul lor XF-R. Apoi s-au razgandit. Si i-au spus jurnalistului de la Jalopnik, care trebuia sa conduca masina, ca sunt ingrijorati cu privire la siguranta lui, datorita faptului ca sistemul de franare stock al Jaguarului ar putea avea unele probleme pe parcursul a 5 tururi rapide, consecutive. Acum impresia generala este ca Jaguar nu crede ca supersedanul lor ii poate face fata lui Cadillac CTS-V.

Lista preliminara cu cei inscrisi in competitie o gasiti aici. BMW M3, M5, Audi RS6 si alte sedanuri supersport vor incerca sa scoata un timp mai bun decat CTS-V.

Cadillac CTS V1 UPDATE   Zi decisiva   Bat americanii tot ce misca in segmentul sedanurilor supersport?

Cadilac CTS-V a fost dezvoltat in mare parte pe Nurburgring. Si a aratat o tinuta de drum foarte buna pe circuite, in tot felul de teste. Are un motor V8 de 6,2 litri, supraalimentat (555 CP si 745 Nm) si poate accelera de la 0 la 100 km/h in nu se stie cate secunde, pentru ca americanii nu au specificat asta.

Abia astept rezultatele!! Sa fie oare Cadillac CTS-V “tatal” berlinelor supersport europene?! Voi ce ziceti??

LATER EDIT Cadillac CTS-V a castigat si a facut-o in stil mare, ocupand primele 3 locuri din 12 concurenti. Cel mai bun timp a fost de 02:46:560. Locul 4 a fost ocupat de un sofer privat cu propriul BMW M3 cu timpul de 02:50:424. Bob Lutz, la 75 de ani (cred) s-a clasat pe 7.

V Series Challenge Results UPDATE   Zi decisiva   Bat americanii tot ce misca in segmentul sedanurilor supersport?

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.