Dacia produce masini ecologice, dar nu pentru noi

21011Dacia Logan MCV 1.6 16v bioetanol Dacia produce masini ecologice, dar nu pentru noiDacia a lansat o versiune a modelului MCV care poate functiona cu bioetanol. Modelul Logan MCV 1,6 16v, de 105 CP, are motorul modificat in asa fel incat poate functiona si cu benzina normala, dar si cu bioetanol. Acesta este un combustibil ecologic, combinatie intre alcool (etanol) si benzina, ale carui avantaje se vad la emisiile de noxe. De exemplu, acelasi motor, disponibil si in Romania, produce 178 grame CO2/km, cand este alimentat cu benzina si doar 116 grame CO2/km cand este utilizat bioetanolul.

Performantele masinii raman la un nivel normal. Masina accelereaza de la 0 la 100 km/h in 11,8 secunde si atinge o viteza maxima de 174 km/h. Consumul mediu de benzina este de 7,5 l/100 km, dar francezii nu spun la ce consum se ajunge cand motorul este alimentat cu bioetanol. Probabil acesta este putin mai mare.

Masina este disponibila doar pe piata din Franta.

210121.6 Dacia produce masini ecologice, dar nu pentru noiNu suntem geniali? Dacia produce in Romania masini ecologice, pe care le exportam in totalitate, pentru ca noi nu le putem folosi. Francezii au retea nationala de alimentare cu acest tip de combustibil si beneficiaza de scutiri de taxe pentru ca masina polueaza mai putin. Nu nu avem asa ceva. Noi punem taxe de prima inmatriculare, la masini Euro 4, chipurile din considerente de mediu. Unde se duc banii aia, dracu’ stie. In nici un caz unde ar trebui, de vreme ce francezii vor conduce masini alimentate cu bioetanol, produse in Romania, la care noi nu avem acces pentru ca nu avem ce pune in ele. Suntem (ca la atatea alte capitole) iar in coada Europei.

Si stiti ceva? Tot prin asta vom trece si cu masinile electrice. Vestul Europei lucreaza deja la infrastructura necesara masinilor electrice. Romanii se chinuie de ani buni sa faca 5 km de autostrada.

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.