Prima data intr-un supercar – Corvette ZR1

Asa cum (abia) asteptam, Ionut m-a scos la o scurta plimbare cu bolidul a carui poveste o gasiti aici si caruia vad ca-i zice – evident, cu dragoste – Satana icon smile Prima data intr un supercar   Corvette ZR1

Well, in 7 ani de presa auto, n-am avut niciodata un contact cu o masina din categoria asta. N-am condus, nici macar n-am stat in dreapta. Mi-au curs balele pe langa ele, la diverse saloane auto si cam atat. Plus multeee clipuri urmarite la nesfarsit pe youtube.

Desi scurta plimbarea, a fost o experienta pe care n-o sa o prea uit si pe care as repeta-o cam la orice ora din zi si din noapte. Mda, suna copilaros, stiu, dar asa iti vine sa spui dupa ce simti o acceleratie ca aia. Te marcheaza si te infecteaza cu un virus de care nu vrei sa scapi niciodata.

ZR1a Prima data intr un supercar   Corvette ZR1Masina arata intr-un mare fel si pun pariu ca te face sa intorci capul, indiferent de ce masina conduci. Nu are neaparat prezenta unui Ferrari Scuderia sau a unui Lamborghini Murcielago, dar nu va ganditi ca are vreo treaba cu discretia. E pur si simplu altfel. Joasa, foarte lata, cu tot felul de muchii pe caroserie. Mie mi-a inspirat o masina de LeMans fara eleron si autocolante.

Motorul (si esapamentul) maraie la relanti si urla in acceleratie, intr-un fel in care nu te intereseaza daca masina are sau nu sistem audio. Si are sunetul ala distinct, care-ti ramane intiparit in minte si pe o sa-l recunosti apoi fara sa mai vezi masina. Cam cum e cazul lui Carrera GT, o alta masina care te imbolnaveste rau.

ZR1b Prima data intr un supercar   Corvette ZR1Nu prea stiu cum sa descriu acceleratia…Din cate am vazut, Ionut a folosit doar treptele 1 si 2… E furibunda, brutala, te scufunda in scaun si iti pune un zambet tamp pe fata icon smile Prima data intr un supercar   Corvette ZR1 Ganditi-va ca este mai puternica decat orice Ferrari actual. Daca asfaltul nu este curat, si nu era pe Floreasca, rotile spate, chiar daca sunt foarte late, mai “scapa” din cand in cand. Cu pneurile calde, pe un asfalt curat si incins, cred ca-i si mai si. Pozitia in masina este foarte-foarte tare. Stai scufundat si imobilizat, putin in fata puntii spate, iar in fata vezi un imens bot pe care il percepi cu atat mai mult cand masina vireaza. Superb, tipic american, muscle car style!

Despre interior se spune ca nu este unul la nivelul europenilor si asa este. Ionut chiar zicea ca s-a urcat intr-un RS6 si interorul masinii germane i-a placut mult mai mult. Dar – cu pachetul ala de 638 CP, cutie manuala, tractiune spate si 1,5 tone – te mai intereseaza nu stiu ce material de interior sau imbinari perfecte? Masina este in primul rand pentru condus, stabileste timpi record pe circuite, nu standarde de finisare.

ZR1c Prima data intr un supercar   Corvette ZR1

M-am lamurit si de ce a ales Ionut masina asta, bine, pe langa faptul ca mai are un C6 (nu, nu-i vorba de Citroen , iar asta spune ceva despre legatura lui de suflet cu Corvette. ZR1 este o masina care te provoaca. Nu-ti ofera tot deodata. Trebuie sa inveti s-o conduci pilotezi si abia apoi reusesti sa te apropii de limitele ei si ale tale. Iar satisfactia vis-a-vis de masina si de tine este cu atat mai mare in cazul asta.

Cam asta am putut sa scriu despre prima mea experienta cu un supercar.

Merci Ionut icon smile Prima data intr un supercar   Corvette ZR1 !

* Pozele nu sunt cu masina reala.

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.