Un om, o masina si o poveste

Acum o saptamana vad un comentariu la postul despre timpul lui Corvette ZR1 pe circuitul Nurburgring. In care, cineva spune ca a doua zi va lua in primire masina (Corvette ZR1) pentru care purtase tratative o luna de zile, cu un dealer din Olanda.

Din fericire, omul n-a uitat de Motorstory si a revenit cu detalii. Ba chiar mi-a promis si o tura cu masina, ajunsa intre timp in Bucuresti. Mai mult, si-a gasit timp si a scris si o poveste frumoasa despre primul lui contact cu supercar-ul de 638 CP, pe care vrea sa-l “boteze” anul viitor, unde altundeva decat pe Nurburgring, circuitul pe care inca face legea.

Se numeste Ionut Manea, are 30 de ani si tocmai a inceput o poveste de dragoste cu o superba bucata de metal american, poate primul Corvette ZR1 din Romania. In continuare, povestea primei intalniri, scrisa chiar de el.

In diminieata zilei de 11.11.2009 am aterizat la Amsterdam dupa o cursa relativ plictisitoare de 3 ore cu aviounul. Aceste ore au parut a fi o vesnicie dat fiind faptul ca in aceeasi dimineata aveam sa-mi intalnesc visul cu ochii. Imediat cum am ajuns in aeroport am inchiriat un taxi si ne-am dus catre Oirschot, o localitate situata in sudul Olandei acolo unde se afla masina. Nu mai trebuie sa spun ca imi venea sa alerg pe langa masina ca sa ajung mai repede…. de fiecare data cand soferul punea frana… indiferent ca era cu motiv sau fara, imi venea sa ma duc sa-i smulg pedala si sa-i las doar acceleratia icon smile Un om, o masina si o poveste . Oricat de infantil as parea acum, nu ma compar cu nivelul atins in acele clipe. Si acum pot spune ca mai sufar de sindromului copilului batran pentru ca inca nu a trecut unda de soc provocata de aceasta minune tehnologica insa am sa ma chinui in continuare sa fiu coerent.

Showroom-ul nu era din sticla insa avea cateva vitrine cu modelele reprezentative. Binenteles in vitrina de la intrare era copilul… adica ZR1-ul pentru care batusem atata amar de drum. Intru intr-o frenezie in showroom… printr-o intamplare il intalnesc si pe cel cu care comunicasem o luna de zile pe mail si pe care l-am frecat la melodie cu o gramada de detalii pe care leasingul le-a cerut…, i-am zis un salut grabit si am sarit in masina, nu se compara nici macar ca exterior cu vechiul model C6. am stat in ea peste 2 ore… m-am uitat la tot ce se putea vedea cu ochiul liber. Practic prima zi, ne-am ocupat sa o pipaim si sa ne urcam in ea… inainte de a avea contactul… sexual ce urma sa fie drumul pana in Romania.

Datorita bancilor si a vitezei de transfer a banilor in regim de urgenta a trebuit sa mai petrec impreuna cu sotia mea inca o noapte acolo pentru a turba si mai tare icon smile Un om, o masina si o poveste .
In sfarsit, a doua zi… dimineata la 10 ne-am infiintat acolo ca sa o mai atingem putin. Am pregatit masina de livare, au intrat banii, ne-au pus numere, ne-au facut poze… habar nu am pentru ce, s-au strans mainile si ni s-a urat drum bun icon smile Un om, o masina si o poveste

Din aceasta clipa incepe aventura. Atunci cand apesi pe butonul de contact intelegi ca nu esti in nimic cunoscut de tine pana acum. Eu sunt un bun cunoscator al motocicletelor de Superbike mai ales ca am concurat 4 ani pentru Kawasaki atat in campionatul national cat si in cel Balcanic…si sincer am zis ca nu exista masina care sa ma miste asa cum o face o motocicleta SBK de curse…. M-am inselat

O motocicleta cand o pornesti… nu-ti transmite aceasta stare intr-o mie de ani. La relanti masina suna de parca ar fi preparata cu tot kit-ul youshimura de la ECU pana la Evacuare completa. Este fix sunetul unei masini de curse ce se chinuie sa-si mentina relantiul. Am plecat usor in treapta intai am urcat pana la 2000 rpm si ma uit la kilometraj…. 50 km/h am zis WTF???? apas ambreiajul pentru a schimba treapta… pe evacuare se aud niste explozii cum numai atunci cand veneam pe franare cu motocicleta folosind frane de motor brutale mai auzeam. Orgasm total… dar am zis ok… hai sa o vedem in actiune ce se intampla. Scot sistemele si o pun in competitive mode. La primul viraj accelerez sa o fac sa fuga de cur…. nimic… Eu avand experienta lui C6 zic… e asta sta mai bine trebuie sa fortez mai mult…. si vine urmatorul viraj …. fortez… masina sta….. deja incepea sa fie enervant si zic sotiei… sa stii ca stiu sa fac o masina sa derapeze insa asta e altceva… mai mult ca scuza icon smile Un om, o masina si o poveste

Intr-un final zic ok… lasa mai intai sa vad cand rupe aderenta in line dreapta si incep sa fac teste. Deci lucrurile stau in felul urmator… desi cauciucurile erau calde treapta intai nu se poate folosi…. decat daca tii piciorul cu acceleratia la jumatate… ajunge la 135 km/h, treapta a doua se poate folosi insa prin gaz cursiv (adica acceleratia trebuie dusa la maxim in aproximativ o secunda) iar atunci masina accelereaza asa cum nu credeam ca este fizic posibil pana la 160 km/h cand este recomandat sa se schimbe treapta a 3-a. Daca te grabesti suficient de tare pe aceasta o poti tine pana la 230 km/h. Treapta a 4-a trage pana la 280, a 5-a 330 iar a sasea se poate da dupa ce bordul este blocat in capatul cadranului si mai accelerezi pentru inca 1200 RPM.. Vitezele pe care le-am dat aici sunt vitezele indicate de bord vitezele reale sunt cam cu 10% mai mici…. Cam atat despre ceea ce face ea ca acceleratie in linie dreapta.

Desi acceleratia este dementiala, nu este punctul forte. Daca aceasta te-a facut sa te dai peste cap de mirare, trebuie sa vezi cum stie sa vireze si sa franeze… Cred ca sunt necesare multe luni de antrenament pe circuit pentru a te obisnui cu senzatia total nefireasca pe care trebuie sa o traiesti intr-o astfel de masina. Jim Mero a atins un pick de 2G intr-un viraj… mie indicatorul mi-a aratat la un moment dat cand am fortat o curba 0,85 si am simtit ca sar pe geam afara din masina. La aceasta forta masina nu a dat nici macar un avertisment sonor de cauciuc scartait… fapt ce a facut sa creasca si mai mult frustrarea in mine icon smile Un om, o masina si o poveste

Dupa ce am ajuns in Bucuresti am plimbat niste prieteni care erau extraordinar de nerabdatori sa incerce fiara… si am incercat sa-i impresionez cu niste frane… i-am impresionat atat de tare incat era sa ma fac de ras… daca nu cumva am si facut-o iar ei din bun simt nu au subliniat icon biggrin Un om, o masina si o poveste .

Eu, in linie dreapta… acceleratie… vad o curba la dreapta si zic in mintea mea “Franez tarziu, ca sa-i impresionez sa vada ca dupa ce ca franez mai iau si curba”, curba era destul de stransa….si trebuie luata la vreo 30 km/h.. accelerez…..accelerz….. mai tare……. dupa care PAC…. bag piciorul in frana sanatos sa ma pregatesc sa iau curba….. dupa 2 secunde de frana…… am picat de papagal…. mai aveam inca 30 m sa ajung la virajul respectiv icon smile Un om, o masina si o poveste asa ca a trebuit sa accelerez din nou pentru a ajunge la virajul cu pricina…. iata cum aceasta masina te face sa arati a fraier in fata prietenilor daca incerci sa-i impresionezi fara ca ea sa stie icon smile Un om, o masina si o poveste

Am ca plan o deplasare la Nurburgring in primavara si va anunt ce timp am scos… poate pana atunci mai invat si eu sa merg cu ea… icon smile Un om, o masina si o poveste

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.