BMW X6 ActiveHybrid – O masina inutila, mascata sub perdeaua “eco”

bmw x6 activehybrid3 BMW X6 ActiveHybrid   O masina inutila, mascata sub perdeaua ecoHibridele sunt – din punctul meu de vedere – solutia industriei auto pe termen scurt si mediu, in problema reducerii nivelului de poluare. Si sunt si cel mai usor de acceptat, de catre clienti, pentru ca la nivel de performante si autonomie nu se pierde nimic. Asta spre deosebire de masinile electrice, care pur si simplu nu au ajuns inca la un nivel acceptabil de autonomie.

Bun, dar si cu hibridele astea e o problema. Tehnologia BMW X6 ActiveHybrid   O masina inutila, mascata sub perdeaua eco merge pe masini mici, cu motoare de cilindree redusa, nu pe mastodonti de peste 2 tone, in cazul carora nu ai cum sa obtii o reducerea consumului si a noxelor care sa justifice pretul.

bmw x6 activehybrid1 BMW X6 ActiveHybrid   O masina inutila, mascata sub perdeaua ecoSa ne gandim putin la modelul BMW X6 ActiveHybrid, pe care BMW Romania spune ca il va aduce pe piata din tara noastra in luna aprilie. Masina are cel mai mare motor din gama BMW X6 ActiveHybrid   O masina inutila, mascata sub perdeaua eco (lasam deoparte versiunea X6 M), adica un V8 biturbo de 4,4 litri care produce 407 CP. La acest mic propulsor, BMW a cuplat doua motoare electrice, unul de 91 CP si unul de 86 CP. Asa ca puterea maxima a ansamblului ajunge la 486 CP. Cu ce efecte asupra performantelor dinamice? Absolut nici unul!

O sinteza rapida:
– X6 ActiveHybrid nu este mai rapid decat modelul cu motor clasic BMW X6 ActiveHybrid   O masina inutila, mascata sub perdeaua eco, din care deriva (bateriile grele anuleaza efectele cresterii de putere).

- SUV-ul hibrid al nemtilor poate rula pe baza motoarelor electrice doar 2,5 km (!!), cu o viteza maxima de 60 km/h.

- Consumul mediu este de 9,9 litri/100 km, in vreme ce modelul normal are un consum de 12,8 litri/100 km.

- Emisiile de CO2 sunt de 231 grame/km, fata de 299 grame/km pentru modelul normal.

Ei bine, pentru toate aceste pseudo-avantaje, trebuie sa platesti 103.350 euro! Cu putin peste 25.000 euro mai mult decat pentru modelul normal. Fara sa ne mai gandim ca ActiveHybrid vine cu modificari importante si este mult mai complicat dpdv tehnic, deci si mai scump de intretinut.

Care-i atunci logica acestui model? Salveaza planeta? Nu prea. Este mai performant BMW X6 ActiveHybrid   O masina inutila, mascata sub perdeaua eco dpdv dinamic? Nu, si asta nu-i oricum un criteriu pentru un model hibrid.

De ce ai cumpara asa ceva? Pentru ca vrei sa fii eco? N-ai reusi sa fii decat ipocrit. Pentru ca, daca chiar iti pasa de mediu, nu-ti cumperi SUV!

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.