Ce lectie a predat Renault

Anul asta, prin vara, s-au implinit 5 ani de cand a fost lansat modelul Dacia Logan. Si ma gandeam, cand am citit ca si VW vrea un low-cost, ca si multi altii… Ce viziune si ce coerenta a avut Renault cu Dacia!

Va dati seama ca au trecut 5 ani si nici un producator, dar nici unul!, nu a fost in stare sa propuna un model concurent pentru Logan? Nu ma refer la Tata Nano, pentru ca desi e mult mai ieftin, e doar pentru piata din India si oricum, Nano nu se compara cu Logan.

Volkswagen, Opel, Citroen, Peugeot etc. au resursele necesare sa faca asa ceva. Au platforme mai vechi, motoare, transmisii, deja amortizate, ca urmare ieftine, dar nu au facut-o. Sa fi asteptat conformarea succesului lui Logan inainte de a demara ceva? Daca asta a fost tactica, nu pot sa spun decat ca a fost o eroare. Pentru ca au pierdut startul.

Sau poate au considerat ca nu merita incercat doar pentru pietele din Europa de Est. Iar greseala… Dacia vinde bine in Est, dar s-a mentinut pe aceasta criza puternica cu vanzari excelente in Europa de Vest! O piata pe care Renault nici nu banuia ca va vinde atat de bine. Si culmea, britanicii vor si ei, in special Sandero, dar probabil ca vor insista si mai mult pentru Duster.

Acum, dupa 5 ani, toti au in plan modele low-cost. Si se bazeaza probabil pe imaginea propriului brand pentru a recupera decalajul. E posibil sa mearga, dar nu cum ar fi mers daca ar fi fost pe faza cand trebuia.

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.