Fereste-te de motoarele mici

Multi dintre cei care isi cumpara o masina de oras (clasa mica/mini), oameni linistiti, fara pasiunea vitezei, dar cu gandul mai mereu la economie fac greseala sa opteze pentru cele mai mici motoare pe benzina din gama. Fie pentru ca vor cea mai ieftina masina (care, logic, vine cu cel mai mic motor), fie mizeaza pe faptul ca, daca motorul e mic, consumul va fi la fel.

Opel Corsa Fereste te de motoarele miciTeoretic, asa ar trebui sa fie. Cilindree mica = consum mic. In realitate, situatia difera. Mult chiar. In primul rand, omul care vrea masina pentru oras, dupa ce se vede cu ea in parcarea, realizeaza ca poate merge cu ea si in afara. Si in afara, o masina gen Opel Corsa cu motor de un litru si 60 CP, incarcata cu 5 persoane, pur si simplu nu face depasiri. Pentru ca nu poate. Sau trebuie sa ai o rabdare de fier si multi km la dispozitie. In cazul asta, consumul extraurban de 4,6 l/100 km este doar o poveste frumoasa si atat. Asteptati-va la un 8 l/100 km.

Nici in oras nu este eficient. O masina care ajunge la 100 km/h in 18 secunde se misca foarte lent si trebuie sa turezi bine. Ca urmare, consumul creste si o sa te trezesti cu o valoare de 9% pe computerul de bord, in locul a 4,6 l/100 km cat spune constructorul.

Am avut un coleg care-si luase o Skoda Fabia cu motor de 1,2 litri HTP de 60 CP. Injura de fiecare data cand il intrebam de masina si nu stia cum sa renunte la leasing ca sa-si ia un motor mai mare.

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.