Nu demult am scris ca, la 5 ani de la prezentarea Daciei Logan, nimeni nu a fost in stare sa vina cu un model concurent. Absolut nimeni. Si acum uite ca Toyota incepe anul prezentand primul concurent pentru Dacia Logan, unul real, la acelasi nivel de pret. Masina se numeste Etios, vine cu o plasticaraie ieftina si motoare mici, dar se zice ca va costa in jurul a 10.000 de dolari. Well, asta-i la nivel de Logan.
Tot la nivel de Logan este si designul. Nu sunt genul care cauta asemanari intre modele la nivel de striatii de spoiler, doar ca sa pot spune ca unii i-au copiat pe altii. Dar pe bune ca Etios aduce a Logan la faruri si grila fata!
Etios va fi produs in India, care este si principala piata de desfacere si va fi oferit in doua versiuni de caroserie, hatchback si berlina. Motoarele sunt mici, de 1,2 si 1,5 litri, ambele pe benzina.
Ca va fi lansata mai intai in India, apoi in Brazilia si China, inteleg. Ce nu inteleg este de ce n-ar vrea Toyota sa o vanda si in Europa? Pentru ca cei de la Autocar spun ca un oficial Toyota a afirmat ca Etios nu este destinat Europei.
Japonezii ar fi chiar cretini sa nu aduca masina in Europa, macar in cea de est, unde Logan face legea. Din cate se vede, Etios chiar poate face fata modelului romanesc, plus ca va beneficia din start de credibilitatea pe care o are Toyota la capitolul fiabilitate.
nu stiu detalii despre performante, dar la cum arata, as prefera-o Logan-ului daca ar iesi la acelasi pret
Cristi, se pare ca iese la acelasi pret. Eu n-am trecut inca de faptul ca Autocar spune ca nu va veni in Europa! De ce naiba sa nu vina?? Primul concurent pentru o masina ca Logan, care a rupt la vanzari si tu nu-l aduci in Europa??
Pentru ca momentan se concentreaza pe piata din India, aceasta fiind foarte mare. Probabil studiile de piata au spus ca nu ar avea vanzari in Europa.
stai linistit, ca cei de la toyota stiu ce fac.
@L3ST Stii ca Dacia a conceput Logan-ul pentru Europa de Est, nu? Si mai stii ca anul trecut le-a mers foarte bine tocmai in Vest, unde Logan s-a pupat de minune cu programele Rabla din Germania si Franta
Cum naiba sa le spuna studiile ca nu vor avea vanzari in Europa? Pun pariu ca sunt o gramada de romani care ar cumpara masina asta, nu neaparat c-ar fi mai buna decat Logan, ci pentru ca are sigla Toyota.
Poate au altceva pregatit pentru Europa sau pur si simplu nu vor sa intre in concurenta cu Renault ( un pact de neagresiune or smth )
@L3ST Nu exista pact de neagresiune la nivelul asta
Astea se pot face intre Renault si Nissan, de exemplu, dar nu intre 2 constructori care isi disputa cote de piata.
Eu cred ca vor sa vada cum merge in India si apoi il vor aduce si in Europa. Declaratiile de acum sunt un fel de “adormire” a concurentei.
Pentru un gigant ca Toyota, “cresterea” nu este obligatoriu un lucru bun. Este posibil sa cresti si sa nu poti sustine aceasta crestere, si din aceasta cauza sa ai mai mult de pierdut pe termen mediu-lung. Totul trebuie atent planificat, pas cu pas. Cei care planifica strategia Toyota stiu ce fac.
Normal ca daca ar aduce-o in Europa de est s-ar vinde, ca de, cati cocalari sunt numai la noi in tara care isi luau stifturi nemtesti de 10 ani vechime ca de… Au sigla germana,deci e mai buna. Observa o oarecare bucurie in posturile unora care de-abia asteapta sa aiba si dacia un concurent, poate nu o sa le mai mearga asa de bine, ca asa suntem noi romanii, rai si prosti, ca nu dacia mai tine fruntea sus in tara asta care sta mai mult “capra” in fata europei.
Dragos, eu apreciez foarte mult Dacia/Renault pentru ce au facut din marca asta. Dar nu e normal sa ma bucur ca exista concurenta?
Pana la urma eu sunt un consumator si as vrea sa pot alege ce cred eu ca este mai bun pentru mine. Asta inseamna economie de piata, sa ai posibilitatea sa optezi in functie de preferinte, nu?
Daca Toyota Etios este mai buna decat Logan, ce e rau in asta? Eu o sa cumpar Etios in cazul asta. Asta o sa-i motiveze si pe cei de la Dacia sa faca ceva mai bun. Si daca o fac, o sa trec la Dacia.
Nu trebuie sa ducem la extrem ideea de nationalism. Trebuie sa ne orientam catre ceea ce este mai bun pentru noi, orice companie privata (cum este si Dacia) urmeaza exact ideea asta.