Parcarea complet automata. Pentru oameni (din ce in ce mai) prosti

Dupa ce conduci zi de zi o masina moderna, cu ABS, ESP, control de tractiune, servodirectie, servofrana si tot felul de alte sisteme de siguranta, parca nu-ti vine sa mai mergi cu Dacia 1310, nu? Nu te mai simti confortabil la volan, creste nivelul de stres si teama ca cineva te-ar putea impacheta ca intr-o conserva. E absolut normal sa te simti asa, e absolut normal sa eviti sa mai conduci masini de genul asta.

Siguranta trebuie sa fie pe primul loc si abia apoi sistemele care te fac sa te simti bine la volan. Si mergem bine in directia asta. Frane din ce in ce mai bune, electronica ce te scoate din situatii in care, cu cativa ani in urma, ai fi ajuns direct la spital. Progresul in directia asta este absolut ok si acceptat de toata lumea.

Dar pe langa chestiile absolut utile pe care producatorii le inghesuie in electronica masinilor apar si aberatii. Si o sa ma refer acum la cea mai inutila si prosteasca dintre ele. Pe care nu inteleg de ce ti-ai comanda-0. Pe care, daca ti-ai comanda-o, ar insemna sa recunosti senin ca esti prost.

Este vorba de parcarea automata. Am mai spus si aici, ca cei de la Auto Bild au considerat sistemul complet inutil si enervant. Se misca greu, apreciaza prost.

Asistent de parcare1 Parcarea complet automata. Pentru oameni (din ce in ce mai) prostiBun, in materialul Auto Bild era vorba de sistemul de parcare laterala. Dar asta nu-i tot! Bosch dezvolta acum sistemul de parcare cu fata/spatele. Adica atunci cand intri frontal sau cu spatele intr-un loc de parcare, cuplezi sistemul care are grija sa tina volanul drept sau sa manevreze automat directia pentru a parca drept, paralel cu masinile de alaturi.

Mi se pare o tampenie uriasa. Bun, accept faptul ca nu toata lumea este pasionata de condus si ca pentru unii masina trebuie sa isi faca treaba cat mai eficient si atat, dar nici chiar asa.

Sunt o gramada de cretini pe sosele. Chiar trebuie cretinizati si mai mult? Pana la urma, oamenii care nu stiu sa parcheze au o problema, care nu tine de a fi sofer, fie ca vorbim de femei sau barbati. Parcarea e logica! Nu trebuie sa fii pilot ca sa gandesti, logic, cum sa manevrezi volanul in asa fel incat sa intri in locul de parcare ales.

Nu cred ca avem idee cate accidente ar putea fi evitate daca unii soferi ar gandi mai logic si ar actiona in consecinta. Chiar si in ultimul moment, acoperirea ochilor cu mainile sau ramasul “stana de piatra” cu speranta la ESP sunt chestii care se intampla. Well, pentru probleme din astea ar trebui instruiti soferii. Nu pentru a apasa pe un buton pentru a parca automat masina.

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.