Pe ce echipamente ajungi sa dai banii degeaba

Va spuneam si acum ceva vreme ca sunt anumite echipamente care nu merita cumparate pe o masina noua. Sunt chestii de care te poti lipsi fara probleme, iar cu banii economisiti astfel sa iti programezi o excursie cu noua ta masina.

Well, daca inaintam putin si ajungem la masinile cu pretentii, observam ca si pe acestea sunt echipamente pe care dai banii degeaba. Pur si simplu nu merita, nu fac treaba in locul tau si costa si multe sute de euro. Revista Auto Bild, editia din Romania, are un supermaterial in numarul 22, evident preluat din editia germana. Si la ce concluzii credeti ca au ajuns nemtii? Ca multe din echipamentele de siguranta inseamna doar marketing. Sa vedem care sunt:

Senzori de parcare1 Pe ce echipamente ajungi sa dai banii degeaba1. Senzorii de parcare – sunt buni, dar deloc imbatabili, spun nemtii, dupa ce au folosit un Opel Insignia. Asta pentru ca senzorii pot sa ignore anumite obstacole, in special pe cele inguste (piloni, tevi etc.), iar daca te increzi orbeste in ei, ai parte de un frumos spoiler lovit. Cel mai bine este s-o iei incet cu parcarea, pana inveti masina. Apoi nu vei avea nevoie de nici un senzor.

2. NightVision – Am fost impresionat de sistemul asta cand Mercedes l-a anuntat pentru S-Klasse. Practic, ai un monitor intre ceasurile de bord si noaptea, datorita unor senzori speciali, cu infrarosu, poti vedea mai clar obiectele/persoanele de pe sosea. Mai clar, dar atat, spun cei de la Auto Bild! Daca esti atent poti observa aceleasi chestii cu ochiul liber, mai ales daca ai si niste lumini bune. Iar S-Klasse are. In plus, este mult mai bine sa-ti tii ochii pe sosea cand conduci noaptea, nu sa privesti un monitor. Deci, multe mii de euro si nici un avantaj clar.

Asistent de parcare Pe ce echipamente ajungi sa dai banii degeaba3. Sistemul de parcare automata – Well, despre sistemul asta nu stiam nimic, pentru ca n-am avut ocazia sa-l testez. Dar nemtii spun ca nu face banii. Deloc! Ma rog, ca sa te ajute, trebuie sa fii chiar paralel rau cu manevrarea unei masini. Cum merge? In momentul in care rulezi pe strada, sa zicem ca vrei sa gasesti un loc de parcare, pe dreapta. Activezi sistemul, iar acesta preia controlul. Scaneaza partea dreapta, iar cand considera ca a gasit un loc cu spatiu suficient, iti atrage atentia. Iar tu lasi masina sa-si faca de cap. Vireaza singura, face manevrele singura si intra in locul ala, fara ezitari. Bun, dar Auto Bild zice ca sistemul este enervant. In primul rand masina ruleaza foarte incet pana gaseste spatiul in care sa intre. Apoi manevrele sunt foarte lente. Si intr-un final, are nevoie de mai mult loc decat are nevoie un sofer care stie sa manevreze volanul. In cazul Tiguan-ului din testul nemtilor a fost nevoie de un metru in plus. Adica, sistemul poate ignora anumite spatii bune, doar pentru ca le considera prea mici. Un om poate aprecia mai bine spatiul si parcheaza mai repede. De ce sa dai banii pe asa ceva??

4. Sistemul care detecteaza oboseala – Asta mi-a placut cel mai mult. Este vorba despre niste senzori care determina cat esti de obosit si recomanda, acustic si cu afisaj, sa iei o pauza. Stii ca, atunci cand esti foarte obosit, ai mici ezitari. Faci corectii mai dese de volan si nu prea mentii directia clar. Exact asta trebuie sa determine senzorii. Pai… stiti cum sunt nemtii. Cel care a facut testul, l-a facut obosit. Si a avut corectii de volan. Dar sistemul de pe E-Klasse a tacut malc. Nimic, nici o avertizare. Atunci de ce mai este prezent si mai si costa in plus?

In testul Auto Bild au fost verificate si alte sisteme, unele ale caror functii sunt mai mult decat utile. De exemplu, ESP-ul, controlul presiunii in pneuri, navigatia si sitemul Start/Stop. Acestea merita, dar cele enumerate mai sus nu sunt decat chestii de marketing. Care costa al naibii de mult.

Voi ce parerea aveti??

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.