Propuneri de criza pentru americani

A fost nevoie de aceasta prabusire a pietei auto pentru ca producatorii americani de masini sa realizeze ca ceea ce ofera ei nu mai este competitiv, nici macar pe propria piata. Asa ca, acum, dupa ajutoare de la statul american pentru a nu intra direct in faliment, incearca sa-si educe clientii, dar nu va fi deloc usor. Pentru ca noile produse sunt departe de cele cu care sunt obisnuiti clientii americani.

Stiti ca, atunci cand Chevrolet si-a facut propria gama pentru Europa, a mizat pe produsele coreene de la Daewoo. Practic, masinile Chevrolet care se vand in Europa nu au nici o legatura cu cele din America. A fost pusa doar sigla Chevrolet pe niste masini de productie coreeana.

Chevrolet Aveo RS Propuneri de criza pentru americaniAcum insa situatia este alta. Intr-o incercare oarecum disperata de a raspunde noilor necesitati de eficienta, Chevrolet aduce in America o parte din gama pentru Europa. Pentru ca este vorba de masini mici, cu motoare mici. Trecerea este insa prea brusca. Americanii sunt obisnuiti cu masini mari, cu motoare mari. Pentru ei un motor de 2 litri este prea mic. Nu ca ar avea nevoie de putere pentru cine stie ce, dar asa s-au obisnuit, sa conduca masini cu motoare V6 si V8. Iar cand Chevrolet le propune un hatchbach de dimensiuni europene – Aveo RS, cu motor de 1,4 litri, turbo, nu cred ca il privesc cu prea mare incredere. Si nu cred ca sunt pregatiti sa treaca la asa ceva. Si cu atat mai putin la modele gen Chevrolet Spark, cu motor de un litru, care le va fi oferit incepand cu anul viitor.

GMC Granite Propuneri de criza pentru americaniGM are o alta abordare prin marca GMC. Un model gen Granite le va placea americanilor. Ca design, cel putin, pentru ca masina vine cu acea masivitate obligatorie pentru SUV-urile americane. Problema este ca, chiar daca Granite pare masiv, el nu este mai mare decat un hatchback european. Si are sub capota acelasi motor de 1,4 liri, turbo, la care americanii sigur vor stramba din nas.

Este adevarat ca aceasta criza a dat semnalul unei noi ere in ceea ce priveste piata auto americana, dar este riscant sa fii cu solutii radicale. GM ar putea sa se concentreze pe masini mai mici, cu motoare mai mici, dar treptat, pentru ca nu poti schimba un mod de viata si o cultura veche de 100 de ani in doar cativa ani.

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.