Cum ajung masini noi sa fie rechemate in service, cu probleme

Printre cunoscatori se stie – si este o chestie reala – ca la masinile noi poti intalni mai multe probleme constructive decat la cele vechi, care sunt aproape de finalul ciclului de productie. Logica este simpla si confirmata uneori de realitate. Desi trec printr-o gramada de teste inainte sa fie vandute clientilor, exista scapari in ceea ce priveste functionalitatea anumitor sisteme. La masinile cu cativa ani de productie, aceste probleme sunt raportate de clienti si corectate pe linia de productie.

Iata si cateva exemple, observate de mine la masinile noi, pe care le-am testat de-a lungul timpului:

- In decembrie am participat la un concurs de consum, cu un Opel Insignia. Masina pe care am avut-o timp de o zi, refuza uneori sa cupleze cruise control-ul, iar sistemul asta este foarte important cand mergi la consum. Pur si simplu, acesta nu mergea. Trebuia sa opresti motorul si aveai sanse sa poti cupla apoi cruise-ul, dar nu mergea intotdeauna. Finala concursului s-a desfasurat pe alt exemplar Insignia. Care avea fix aceeasi problema, observata si de ceilalti jurnalisti

Erau acolo si reprezentati oficiali ai Opel, care stiau ce se intampla si urmau sa raporteze problema la constructor.

- Acum cateva zile am testat un Fiat Bravo. Oglinzile rabatabile electric, refuzau uneori sa revina in pozitia normala. Se miscau foarte putin si a trebuit sa tot reiau comanda din buton, de 5 – 6 ori, pana sa ajunga la pozitia normala. O alta chestie pe care n-am inteles-o: de ce trebuia sa apas de doua ori pe butonul de recirculare pentru ca acesta sa functioneze.

- Acum mai multi ani, pe vremea cand exista MG-ul, am avut la test un MG TF. O masina foarte misto, cu care am zis sa ma joc putin. Cu frana de mana. Surpriza insa, cand trageai frana de mana, nu se intampla absolut nimic. Nu tinea de nici un fel. Noroc ca am incercat intr-un spatiu larg, fara trafic. Nu mai tin minte cati km avea cand am testat-o, dar nu cred ca mai mult de 10.000. Si sa ramai fara frana de mana dupa km astia, nu e ok.

- Anul trecut, test cu Nissan Qashqai +2. La orice groapa, cat de mica, hayonul facea ca toti dracii. Nu stiu daca toate fac asa, dar era enervant.

So, e o alegere dificila. Daca iei modelul nou, ai o multime de avantaje – tehnologie mai buna, design mai placut, motoare mai bune, suspensii mai bune. Dar ai sanse mai mari sa prinzi niste probleme decat daca optezi, pe ultima suta de metri, pentru modelul care iese din productie.

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.