Dacia Logan la 308.000 km

Azi mi-am lasat masina in service, pentru lovitura primita saptamana trecuta si la intoarcere am luat un taxi. Cu un sofer foarte vorbaret si extrem de multumit de masina pe care o conducea. Masina fiind o Dacia Logan cu 308.000 de km facuti in 3 ani.

Dacia Logan Dacia Logan la 308.000 kmCum am (si eu) o curiozitate aparte pentru fiabilitatea Daciilor, l-am intrebat pe om cum s-a impacat cu ea si ce-a schimbat in timpul asta. Si lista suna cam asa: discul de ambreiaj si placa de presiune (pe la 140.000 km), bucse, capete de bara, filtre, amortizoare (doua dintre ele, unul datorita unui accident) si cam atat.

Motorul, de 1,4 litri, benzina, cu instalatie GPL era neatins. Absolut nimic schimbat, cu exceptia filtrelor si bujii. Si mergea impecabil. Omul zicea ca singurele costuri mai mari le-a avut cu uleiul (intotdeauna de calitate, sintetic) si era convins ca asta-i secretul.

Normal ca masina nu se mai simtea ca una noua, mai ales peste gropi, dar nu stiu ce pretentie poti sa ai la kilometrii astia, facuti in regim de taxi. Soferul zicea ca a avut si una cu motorul dCi, de care nu mai vrea sa auda dupa ce i-a schimbat turbina (700 euro, zicea el) si cateva injectoare, la un kilometraj mult mai mic.

Asta asa, pentru  pustanii care inca inca mai zic ca “Dacia e cea mai proasta masina din lume” si viseaza la Golfuri din Germania, cu 200.000 km la bord.

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.