Formula 1, sezonul 2010

Mercedes GP21 Formula 1, sezonul 2010De mai multi ani, la fiecare inceput de sezon, se tot spune ca “noul” sezon va fi unul dintre cele mai interesante din ultimul timp. E deja o placa si a inceput sa “cante” atunci cand Michael Schumacher s-a retras din competitie, la finalul lui 2006. Asta pentru ca germanul avea bunul obicei sa domine chiar si atunci cand altii aveau masina la/peste nivelul celei proprii.

Adevarul este ca Formula 1, de departe sportul meu favorit, a devenit ceva mai animata in ultimii 3 ani. La modul ca nu stiai cine va castiga titlul, doar atat, pentru ca in rest, nivelul spectacolului pe pista n-a fost cine stie ce. Am avut ocazia in acesti 3 ani fara Schumacher sa vedem noi piloti si noi echipe care pot pune probleme indiferent ca vorbim de McLaren, Ferrari sau Renault. Si vom avea ocazia sa-i vedem la lucru si in 2010.

Revenirea lui Schumacher
Mercedes GP Formula 1, sezonul 2010Sezonul 2010 va fi insa cu totul special, fie ca esti sau nu fan Schumacher. Germanul a revenit, la o echipa nemteasca si chiar una de top, dupa surpriza frumoasa de anul trecut. Mai mult, Schumacher va lucra cu cine-i place, Ross Brawn, omul langa care a cunoscut cele mai mari satisfactii si rezultate din cariera.

Are 41 de ani, mult pentru Formula 1 in era moderna, dar nu conteaza. Pe langa talentul imens, este atat de ambitios, atat de pasionat, incat n-a putut sta pe margine decat 3 ani. Ma gandeam la diferenta dintre el si Raikkonen, finlandezul fiind un alt pilot de care mi-a placut mult si pe care-l vedeam intr-o noua epoca de glorie la Ferrari.

In vreme ce Raikkonen a declarat ca Formula 1 il plictisea ingrozitor si s-a dus in raliuri, dupa un singur titlu castigat, Schumacher a avut rabdare timp de 5 ani cu Ferrari, pana la primul titlu cu italienii. Timp in care a muncit si a pus la punct o masina extrem de buna, mixata cu talentul sau, ceea ce a dus la 5 titluri de campion. Iar acum revine si spune ca in decurs de 3 ani mai vrea un titlu. Pentru ca nu se poate abtine sa nu mai vrea.

Well, nu stiu daca Schumacher va conta in lupta pentru titlu in 2010. Dar va fi pe pista si nu cred ca se indoieste cineva ca germanul va da absolut tot ce poate.

O invazie de noi echipe
Daca in prima parte a clasamentului lupta va fi inchisa de Ferrari, McLaren, Mercedes si posibil Renault si Red Bull, in a doua jumatate va fi foarte interesant sa urmarim evolutia echipelor noi. Lotus, USF1, Campos si Virgin Racing se vor bate, toate cu motoare Cosworth, probabil cele mai slabe, pentru a iesi in fata, pentru a-si putea permite sezonul viitor un motor decent care sa le ofere posibilitatea sa se infiltreze langa numele mari.

Daca adaugam si schimbarile de regulament, nu cred ca gresesc cand spun ca vom avea un sezon de vis in F1. Chiar daca repet placa.

Retineti si nu pierdeti: 14 martie, peste 37 de zile!

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.