Iata noul Volkswagen Touareg!

Il asteptam de mult timp, pentru ca mie chiar imi place prima generatie Touareg. Stiu, unii spun ca este un SUV prea greoi si fara dinamica. Dar! Am vazut cam ce poate sa faca si, sincer, primul Touareg este un offroader veritabil. Poate mult mai mult in teren greu decat un SUV normal. Mult mai mult decat un X5 sau un Mercedes ML.

1r1 Iata noul Volkswagen Touareg!

Asa ca, surpriza! Sau nu. Volkswagen a facut a doua generatie cu mai multe valente onroad decat offroad. Era de asteptat. Cand clientii nu sunt chiar genul care sa intre pe coclauri si sa foloseasca toata tehnica de offroad pe care le-o pui la dispozitie, te reorientezi catre ceea ce isi doresc.

In poze vedeti versiunea Hybrid, dar designul este acelasi si pentru modelul normal. Si nu stiu cine ar putea spune ca nu arata bine. Este clar mai dinamic, mai sofisticat in prezenta. Plus ca foloseste mul tehnologia LED, atat la faruri cat si la stopuri si asta il face mai modern. In poze pare mai dinamic, mai suplu si nu mai afiseaza acea masivitate, pe suspensii foarte inalte, a primei generatii.

3r2 Iata noul Volkswagen Touareg!

Nemtii spun ca noul Touareg este “cel mai avansat model VW creat vreodata“. Si sunt mandri ca au reusit un coeficient aerodinamic mai bun si o reducere de greutate de 208 kg, fata de prima generatie! E mult si e de bine.

Garda la sol este mai mica, dar la nivel de tehnica lucrurile stau bine. Pentru majoritatea clientilor, adica pentru cei care nu se aventureaza in offroad adevarat, noul Touareg poate fi comandat cu un simplu sistem 4Motion, ajutat de adaptarea sistemelor electronice de siguranta in situatia in care soferul greseste si o ia (voluntar) pe aratura.

6r3 Iata noul Volkswagen Touareg!

Pentru ceilalti, putini, probabil pasionati de noroaie si teren cu adevarat greu se ofera un sistem 4×4 adevarat, cu reductor si diferentiale blocabile (central si spate), comenzile fiind electronice si la dispozitia soferului.

8r4 Iata noul Volkswagen Touareg!

Versiunea hibrid, despre care nu se dau detalii, foloseste un motor pebenzina si unul electric, poate rula pana la 50 km doar in modul electric si vine cu un consum oficial de 8,2 litri/100 km. Modelul propulsat de V6-ele TDI afiseaza un consum mediu de 7,4 litri/100 km. Premiera in segment, spune Volkswagen, noul Touareg este echipat standard cu cutie de viteze automata, cu 8 trepte.

Cam asta ar fi, din ce se stie pana acum. Eu nu pot sa spun decat ca-mi place. Mult chiar. Si abia astept sa-l conduc.

Voua va place?


Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.