Noul VW Polo GTI – Performanta si economie

VW Polo GTI a Noul VW Polo GTI   Performanta si economieHothach-urile sunt de departe modelele mele preferate. Asta cand revin in realitate si constientizez ca genul asta de masini mi l-as putea permite in viitorul apropiat. Imi plac pentru ca nu le prea gasesti defecte conceptuale. Sunt relativ iefitine, destul de puternice pentru dimensiunile lor si mai nou, foarte economice. Nu ai ce sa-ti doresti mai mult, daca esti pasionat de sport. Putere la discretie si consum redus cand mergi normal. Deci platesti carburant in plus doar atunci cand te destrabalezi putin.

Uitati-va ce au facut din noul Polo GTI, prezentat acum cateva zile. Vechea generatie avea un motor de 1,8 litri, turbo, cu 150 CP. Noul Polo GTI are un motor de doar 1,4 litri, TSI, care produce 180 CP. Pe o masina care cantareste sub 1,2 tone, inseamna clar distractie! 0 – 100 km/h in 6,9 secunde nu-i deloc rau, iar 229 km/h viteza maxima suna la fel de bine.

Cel mai bine suna insa consumul. Daca nu-l fugaresti, noul Polo GTI consuma doar 5,9 l/100 km, fata de 7,9 l/100 km cat consuma generatia anterioara. Practic, asta este un consum de masina normala, de clasa mica. Asta este avantajul motoarelor de cilindree mica, dar potente datorita supraalimentarii.

Ahh! Inca o chestie extrem de tentanta! Masina vine echipata standard cu cutia DSG cu 7 trepte. Iar DSG-ul este cea mai buna cutie automata cu dublu ambreiaj, pentru masinile normale.

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.