Nu inteleg, dar le stiu pe toate

Rechemarea in service a cateva milioane de masini Toyota a fost (si inca mai este) unul dintre cele mai discutate subiecte  auto in perioada asta. S-a explicat exact care este problema si de ce este necesara rechemarea in service. Toyota a admis defectele (destul de tarziu, conforma unora), oficialii niponi si-au cerut scuze.

Si totusi unii nu au inteles nimic, dar isi dau cu parerea. C-asa-i la noi.

Piticu a scris un post in care se intreaba ce este asa grav si de ce este nevoie de atatea masini rechemate in service. Bun, sa-i explicam, dar vad ca au facut-o altii. Intr-un mod tipic romanesc, pe genul “is cretini, ma! Americani idioti!”

Sunt doua probleme:

1. Prima rechemare a fost facuta in America. Omul care a murit, nu era intr-o Toyota, era intr-un Lexus. Pedala s-a blocat in mocheta, la 160 km/h, omul a pierdut controlul si a murit cu toata familia. Am mai spus intr-un post pe aici – omul de la volan lucra in politie si stia mai bine decat multi altii sa controleze o masina. Faza cu “e prost, trebuia sa faca asa si-asa” e penibila.

Bun, Piticu zice ca nu-i mare lucru, iti poti inlocui mocheta. Dar oamenii care-si cumpara un Lexus GS nu inlocuiesc mocheta. Nu pentru asta si-au cumparat o masina premium, ci s-o conduca, in siguranta si confort. Daca nu afla ca ar trebui s-o inlocuiasca, ce fac? Mor pentru asta?

2. Rechemarea pentru Europa vizeaza uzura accentuata a unui mecanism al pedalei de acceleratie. Nu e vorba de nici o tija sub pedala. E o placuta metalica, care se uzeaza in anumite conditii, pe care nu ai cum sa le prevezi si poate bloca acceleratia. O masina o iei sa o folosesti, iar sistemele vitale (frana, acceleratie, directie) trebuie sa faca fata, chiar daca mergi intruna, chiar daca “ii dai blana”.

Comentariile sunt penibile. Poata ma exprim dur, dar una e sa intrebi o chestie pe care n-o stapanesti si alta e sa dai calificative in aceeasi situatie.

“Regretabil incidentul in care a murit o persoana. Daca apasa ambreiajul si apoi frana, oprea imediat fara nici o problema. In cel mai rau caz, se spargea motorul. Americani idioti.”

“@Radu Panciuc – Nici o problema. La cutiile automate e muuuult mai simplu… Calci pe frana. Adica pedala din mijloc. Scoti in N si salut. In cel mai rau caz, spargi motorul. Asta daca nu te duce mintea sa opresti motorul folosind… cheia de contact!!!!!!!! Desigur, trebuie sa mai citesti si manualul masinii si, evident, sa nu fii idiot cum sunt, din pacate, multi americani.”

Robert Adam a spus cele de mai sus. Culmea, aici nu e vorba de nestiinta. Robert lucreaza de multi ani in presa auto si stie cu ce se mananca.

So, Robert, probabil nu te-ai interesat despre caz, ca sa zici chestiile astea si nici n-ai ajuns intr-o situatie similara cu a americanului “idiot, idiot si iar idiot” – nici sa nu ajungi! A fost un caz prin 2003-2004 cu un Renault VelSatis caruia i s-a blocat cruise-controlul tot pe la o viteza cu 3 cifre. Nu mai stiu care a fost deznodamantul (daca a murit sau nu soferul), dar omul a mers ceva cu masina blocata la viteza aia si a  incercat tot ce se putea. S-o scoata in “N”, sa franeze, sa intrerupa contactul. N-a mers nimic. Franele s-au prajit, cutia n-a iesit din Drive, motorul n-a putut fi oprit.

Gandeste-te ca se poate intampla ca in cazul VelSatis-ului si abia apoi imprastie calificative, daca le mai consideri necesare.

Alt comentariu, de foarte mare angajament:

Il aprob pe Robert Adam exista diverse variante de a opri masina cand nu te mai asculta. AI frana de mana (care la Toyota chiar tine), poti pur si simplu sa opresti motorul … bagi intr-o viteza inferioara (cu ce viteza putea sa mearga in treapta a doua, chiar si la turatie maxima?). Scoti pe liber…. Calci frana pur si simplu…. rotile se vor opri si motorul se va opri si el ca la incepatori….
Cu ce dumnezeu e vinovata Toyota ca un prost n-a stiut sa se descurce intr-o situatie atat de banala…

….zice QuadroQ.

Omule, nu poti opri o masina de la 160 km/h cu frana de mana. O sa arzi franele inainte de oprire, mai ales daca nu poti decupla motorul de transmisie. In rest, citeste ce-am scris mai sus si fie sa n-ajungi vreodata ca “prostul” ala.

Si alta mostra de “astia sunt idioti” direct din putul gandirii romanului:

astia sunt idioti! apesi ambreajul si bagi schimbatorul in punctul mort si poate pedala sa stea mult si bine blocata. in cel mai rau caz bubuie motorul, dar asta nu te afecteaza.

Concluzia? Simpla! Emite o parere dupa ce te interesezi asupra subiectului. Altfel, calificativele pe care le arunci se pot intoarce rapid asupra ta. Si nu-i o senzatie prea placuta, banuiesc…

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.