Paradoxul taxei auto. Culmea inteligentei romanesti

Stiti deja ca prima luna a acestui an a marcat o scadere drastica a vanzarilor de masini noi pe piata din Romania. In vreme ce alte tari din Europa incep incet-incet sa-si revina, in Romania luna ianuarie a venit cu vanzari cu putin peste 80% mai mici decat aceeasi perioada a anului trecut.

Razvan Magureanu are o opinie transanta in ultimul numar al revistei Auto Bild si ne arata paradoxul unei taxe care lucreaza exact la scaderea vanzarilor de masini noi. Razvan da ca exemplu doua extreme. Dacia Sandero, cu motor de 1,2 litri si 75 CP se taxeaza cu 377 euro, pentru ca emisiile o incadreaza la norma Euro IV. Pe de alta parte, un BMW X5 M cu motor de 4,4 litri si 555 CP este scutit de plata taxei pentru ca motorul este unul Euro V.

Bun asa. Dacia Sandero emite 139 grame CO2/km si este taxata cu 377 euro, iar BMW X5 M emite 325 grame CO2/km si nu se plateste nici o taxa de poluare pentru el.

Cum vine asta? Cum este incurajata industria auto in Romania, cand masinile de volum sunt taxate cu sume mari, iar cele scumpe, mult mai poluante, sunt scutite de taxa??

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.