Citroen uimeste iar – GQ by Citroen

N-am o pasiune deosebita pentru masinile Citroen. Lucrand in domeniu, le conduc, vreau sa le conduc, iar unele imi si plac. Dar nu sunt pe primele locuri pe lista mea, daca as vrea sa-mi cumpar o masina din clasele in care sunt si ei prezenti.

GQ by Citroen art Citroen uimeste iar   GQ by CitroenInsa, pe de alta parte, nu pot sa nu-i admir. Chiar nu sunt multi constructori care sa faca niste concepte de-ti sta mintea-n loc. Au un talent aparte la concepte. Inclusiv la ultimul, adica GQ by Citroen. Numele sugereaza despre ce este vorba, un concept facut de designerii Citroen la initiativa editorilor revistei GQ din Marea Britanie. Practic, masina vrea sa simbolizeze siguranta si rafinamentul unui gentleman modern, dar fara opulenta care uneori strica niste efecte de alftel foarte admirabile.

GQ by Citroen este un GT, unul modern, dar care pastreaza ideea de baza a acestui concept, GT – o masina puternica, sportiva, pentru distante mari, dar nu facuta pentru timpi record pe circuit. Singura chestei pe care eu as fi vazut-o altfel este partea frontala, grilele mari fiind putin prea brute comparativ cu finetea restului masinii. In rest, tot respectul pentru cei care au desenat-o.

Propulsia este una hibrida, iar motorul conventional este unul pe benzina, de 1,6 litri. Nu se precizeaza ce putere dezvolta, dar ni se spune ca GQ by Citroen accelereaza de la 0 la 100 km/h in 4,7 secunde si are oviteza maxima limitata la 250 km/h. Sigur, datele tehnice sunt destul de vagi, dar GQ by Citroen este in primul rand un concept de design si atitudine.

Apropo, chiar as vrea sa vad un constructor care sa produca in serie, in vremurile actuale, o masina absolut neconventionala, la fel cum a facut Renault acum mai multi ani cu Avantime. Sigur, Avantime a fost un esec rasunator pentru Renault, dar n-ar fi interesant de vazut daca perceptia oamenilor pentru masini iesite din comun s-a mai schimbat intre timp?

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.