Confort dus la extrem

Citroen C5 V6 HDi Confort dus la extremWeekendul trecut m-am plimbat cu cel mai puternic Citroen C5, versiunea V6 HDi cu motor de 3 litri si 240 CP. Cum masina este echipata cu suspensia Hydractive pot spune ca n-am mers niciodata cu o masina mai confortabila. Este absolut geniala din punctul asta de vedere. Denivelari care in mod normal te scutura rau, abia se simt in masina asta. Delatfel, ai senzatia ca plutesti, nu ca mergi pe asfalt. Exista si mod “Sport” pentru amortizoare, dar este absolut inutil. Nu se simte aproape nici o diferenta.

Citroen C5 V6 HDi2 Confort dus la extremBineinteles ca reversul se vede in viraje. Cele largi sunt absolut ok, poti sa le parcurgi in viteza, fara probleme. Senzatii puternice ai insa cand intri mai tare in viraje stranse. Masina se inclina peste limita de “liniste” si ai senzatia ca rotile raman pe traiectorie, dar caroseria, cu tine cu tot, ramane undeva intr-o parte. Clar, cususpensia asta C5 n-are absolut nici o treaba cu orice altceva decat cu confortul, referitor la tinuta de drum. O experianta foarte relaxanta.

Motorul ma interesa in mod deosebit. Pana la urma este identica ca putere si cilindree cu cel vandut in draci pe Audi A6 si Q7. 240 CP, pe puntea fata, cu cutie automata cu 6 trepte. Acceleratii bune, cutie bine setata (in modul sport ajunge sa schimbe pe la 4.300 rpm). Pun pariu ca un A4 cu V6-ele TDI se simte mai sportiv de atat, dar pe de alta parte are quattro si suspensie normala, tare.

Citroen C5 V6 HD3 Confort dus la extrem

Citroen C5 V6 HDi4 Confort dus la extrem

Ca idee, C5-ul asta costa cam 35.000 euro. Cu vreo 10.000 euro mai putin decat un A4 3.0 V6 TDI. Are vreo sansa sa fie luat in calcul de un client de A4? Nu cred. Chiar daca este mai ieftin, chiar daca este bine lucrat si burdusit de echipamente, Citroen nu are imagine premium. Si stim ca la nivelul asta de pret, imaginea premium e foarte cautata. Mai ales in Romania.

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.