Dacia Duster, de doua ori mai scump de intretinut in Romania

O masina de buget nu se judeca doar dupa pretul de achizitie. Stiti deja asta. Conteaza la fel de mult si costurile de intretinere. Adica cele cu reviziile periodice, intr-o prima faza facute la service autorizat, cat timp masina este in garantie. Si apoi, dupa terminarea garantiei, conteaza preturile pieselor, tariful orei de manopera etc.

Dacia Duster este un low-cost veritabil, cel mai ieftin SUV de pe piata si asa pare a fi si la intretinere. DAR! Nu in Romania!

Dacia Duster1 Dacia Duster, de doua ori mai scump de intretinut in RomaniaDacia si-a permis sa extinda intervalul dintre reviziile periodice pentru Duster, in majoritatea tarilor de comercializare. Asadar, pentru motoarele pe benzina, filtrul de aer se inlocuieste la fiecare 90.000 km sau 4 ani, iar la diesel se inlocuieste la 60.000 km. Reviziile obligatorii (inclusiv schimbul de ulei) se fac la 30.000 km sau 2 ani. Singura exceptie poate sa para la diesel, acesta fiind dotat cu un senzor special. Daca acesta semnalizeaza necesitatea schimbului de ulei, atunci aceasta operatie trebuie facuta inainte de 30.000 km parcursi.

Romania nu face insa parte din aceasta majoritate. La noi, reviziile se fac la 15.000 km sau la 1 an, in functie de care dintre aceste evenimente intervine primul.

Concluzia? Teoretic, Duster este de cel putin doua ori mai costisitor la intretinere in Romania decat in afara. Tactica a celor de la Dacia/Renault? Poate, ca sa compenseze pretul de achizitie foarte scazut in Romania. Dar mai sunt niste aspecte:

- in Romania, nu prea ai cum sa stabilesti intervale de 30.000 km intre schimburi. Conditiile de exploatare de la noi, calitatea carburantului, a mediului pot pune probleme (adica uzura accentuata) daca se asteapta 30.000 km pentru schimburi.

- nu stiu cine isi imagineaza ca un filtru de aer, oricat de bun ar fi el, rezista cu brio 90.000 km la praful din Romania. Filtrul meu de polen se imbacseste teribil dupa doar 7.000 km si cred ca si pe cel de aer ar trebui sa-l schimb inainte de 15.000 km.

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.