Ford isi bate joc de Focus RS500 si clientii acestuia

Un exemplu de cum sa nu-ti tratezi clientii (unii care dau niste sume importante) vine exact de la Ford, care spulbera tot farmecul noii editii speciale Focus RS500.

1165art11 Ford isi bate joc de Focus RS500 si clientii acestuiaFord a prezentat la sfarsitul lunii trecute ceea ce trebuia sa fie editia de incheiere a productiei hothatch-ului Focus RS. Masina se numeste RS500 si va fi produsa in doar 500 de exemplare. O idee foarte buna, mai ales ca pachetul tehnic are un upgrade important si – evident – performante mai bune. Doar ca Ford a gestionat prost prezentarea acestui model. In primul rand, Focus RS500 a fost prezentat mai devreme decat era anuntat. Cica din cauza cererii. Asta a dus la o situatie care i-a depasit complet pe cei de la Ford. O multimde doritori a luat cu asalt showroom-urile si telefoanele astfel incat cele 500 de exemplare au fost rezervate in doar 12 ore de la prezentarea masinii. In conditiile in care multi dealeri nici nu stiau despre ce este vorba, pentru ca Ford nu le facuse o prezentare a masinii si un instructaj in privinta preluarii comenzilor.

Evident ca asta i-a deranjat pe cei care stiau ca masina va putea fi rezervata mai tarziu si n-au avut timp sa incerce macar o rezervare pentru ca n-au avut cand sa afle de ea.

Cum a incercat Ford sa rezolve situatia? In cel mai prost mod cu putinta. Ieri a anuntat ca ofera un kit de tuning oficial, produs de Mountune Performance, pentru Focus RS. Ghiciti ce face kitul asta! Exact, transforma orice Focus RS intr-un RS500! Practic este kitul aplicat lui RS500, cu puterea maxima crescuta de la 300 CP la 350 CP si cuplul marit de la 440 NM la 460 Nm. Asta inseamna ca, fara pierderea garantiei, orice Focus RS va putea avea caracteristicile si performantele lui RS500.

In cazul asta, ce fel de editie speciala mai este Focus RS500? Ramane doar cu aceasta culoare negru mat. Ce valoare mai are placuta de pe bord, care spune al catelea exemplar din cele 500 il detii, daca peste 8.000 de RS-uri pot ajunge la aceleasi performante cu un kit aprobat de Ford?

Concluzia? Bataie de joc si eclipsarea unei “editii speciale” care ar fi putut fi cu adevarat speciala.

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.