Volkswagen Phaeton, resuscitat cu un facelift

Desi a pierdut si pierde o gramada de bani cu Phaeton, Volkswagen se incapataneaza sa-i mai dea o sansa, cu un nou facelift.

Volkswagen Phaeton facelift art1 Volkswagen Phaeton, resuscitat cu un faceliftAti observat probabil ca, pe cat de popular este Volkswagen, pe atat de putin se vorbeste de Phaeton, primul si singurul model VW din clasa de lux. Masina a aparut cu 7 ani in urma din dorinta celor de la VW de a incerca sa concureze cu modelele germane de lux, adica BMW Seria 7 si Mercedes S-Klasse. O ambitie contestata si atunci si acum, pentru ca VW a investit o gramada de bani in Phaeton si a incercat sa-i recupereze din vanzarea modelelor populare. Investitita nu s-a rezumat doar la masina in sine, ci si la fabrica transparenta din Dresda, unde Phaeton este asamblat intr-o buna masura manual.

Volkswagen Phaeton facelift art2 Volkswagen Phaeton, resuscitat cu un faceliftPe mine ma surprinde obsesia VW in ceea ce priveste masina asta, mai ales in perioada asta, cand investitiile trebuie facute cu mare grija.

Constructorul german s-a convins pana acum (sper!) ca nu poate intra in clasa de lux. Nu se poate sa te bati cu Mercedes si BMW in segmentul asta.

Ultimii doi sunt prea buni si au o prea mare istorie in spate pentru a putea fi ajunsi vreodata in clasa de lux. Cine ar cumpara o masina de lux, cu sigla VW? Aici nu mai este vorba de bani, este vorba de traditie si imagine. Chestii pe care VW nu le poate compensa.

Sa nu credeti ca Phaeton nu se ridica (dpdv constructiv) la nivelul de atunci al clasei de lux. Am condus, acum mai multi ani, versiunea cu cel mai mare motor, W12 de 6 litri si 420 CP. Am ramas socat de cat de bine era facuta si asamblata! Extrem, dar extrem de luxoasa, nu cred ca era mai prejos decat generatiile de atunci ale Seriei 7 si S-Klasse.

Astazi, cu tot faceliftul care o face intradevar mai proaspata, masina nu mai face fata competitiei, dar pe de alta parte este mai ieftina. Si revenim la aceeasi mare problema. oamenii care cumpara masini de lux, scot fara probleme din buzunar inca 15.000 euro pentru sigla Mercedes sau BMW.

Dupa facelift, Phaeton este disponibil cu un motor turbodiesel si 3 pe benzina. Cel mai mic motor este un V6 care produce 280 CP. Urmeaza un V8 de 335 CP si cel W12 de 6 litri si 450 CP. Oricum, cel mai popular motor este TDI-ul de 3 litri si 240 CP. Chiar nu este o gama de motorizari care sa se compare cu ceea ce ofera concurenta.

Phaeton este pur si simplu condamnat. Nici o sansa, nici acum, nici cu o viitoare generatie. Si mie nu mi se pare ca ar fi contribuit cu ceva la imaginea de marca  a  constructorului Volkswagen.


Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.