Francezii au propria cutie cu dublu ambreiaj. Este mai buna decat DSG-ul de la Volkswagen?

Cutia cu dublu ambreiaj EDC Renault Francezii au propria cutie cu dublu ambreiaj. Este mai buna decat DSG ul de la Volkswagen?Renault n-a mai suportat dominatia cutiei DSG de la Volkswagen si a venit cu propria cutie cu dublu ambreiaj. Se numeste EDC (Efficient Dual Clutch), are 6 trepte si deocamdata este disponibila pe modelele din gama Megane, DOAR in combinatie cu motorul de 1,5 litri dCi de 110 CP. De ce este oferita doar pentru acest motor nu stiu, sper ca va fi extinsa si la alte motorizari, altfel nu prea are rost.

Principiul de functionare este acelasi ca la DSG, dar ramane de vazut daca va egala cutia nemtilor la rapiditaatea schimbarilor.

Ideea este urmatoarea. La o comparatie directa intre un Megane in 5 usi, echipat cu motorul dCi de 110 CP si cutia EDC si un VW Golf in 5 usi, echipat cu TDI-ul de 1,6 litri si 105 CP, cu cutia DSG (7 trepte), caracteristicile sunt apropiate.

Golful accelereaza de la 0 la 100 km/h in 11,2 secunde si ajunge la 190 km/h, iar Megane-ul accelereaza pana la 100 km/h in 11,7 secunde si atinge o viteza maxima de 190 km/h. Asadar, o jumatate de secunda mai bine pentru Golf la acceleratie.

Putin mai bine sta Golf-ul la consum-ul urban – 4,7 l/100 km fata de 5,3 litri/100 km la Megane. Si la consumul mediu modelul german afiseaza cu 0,2 litri/100 km mai putin decat la Megane, adica 4,2 l/100 km, in vreme ce consum extraurban este identic la ambele masini – 3,9 litri/100 km.

Concluzia? DSG-ul este o cutie atat de buna, incat abia astept sa vad cum s-au descurcat francezii. Daca au reusit s-o faca macar la fel de placuta, respectele mele.

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.