Ingineria germana vs cea americana

Porsche 911 GT2 RS1 Ingineria germana vs cea americanaIntrucat ma tot uit la masina despre care am scris in postul anterior, noul Porsche 911 GT2 RS, adica cel mai puternic si mai rapid Porsche, m-am gandit la o discreta comparatie intre ce au nemtii mai bun si ce au americanii.

De ce americanii? Pentru ca ii apreciez si pe ei, dar diferentele de finete si eficienta sunt uriase. Sa luam doua exemple.

Pe de o parte, germanii. Care au reusit sa obtina dintr-un motor cu 6 cilindri, boxer, de 3,6 litri, biturbo, o putere maxima de 620 CP. Adica 172 CP/litru!! E ceva de domeniul curselor, desi 911 GT2 este omologat pentru sosea, nu este deloc spartan si poti pune pe el are deja cam tot ce vrei in materie de echipamente.

Dodge Viper Ingineria germana vs cea americanaAmericanii au o cu totul alta abordare. Una care-i face de rasul europenilor, dupa parerea unora. Sa ne gandim putin la Dodge Viper SRT10. O masina salbatica, legenda in America, desi nu are cine stie ce traditie, care ajunge in Europa doar adusa de vreun pasionat excentric, plin de bani si nebun. Masina asta este culmea destrabalarii americane la nivel de cilindree. Are un V10 de 8,4 litri care ofera 600 CP si performante usor sub cele ale lui 911 GT2 RS. In termeni de eficienta, Viper SRT10 ofera doar 71 CP/litru.

Cam cum suna asta? Porsche ii bate cu un motor de mai bine de doua ori mai mic, dar mai puternic, care consuma cam de doua ori mai putin.

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.