Masina puternica scoate fiara din tine?

In marea majoritate a timpului, conduc o masina normala. Fara pretentii de sport, fara un motor care sa ma indemne in permanenta sa-l calc si sa-l chinui pe la 6.000 de ture. Asadar, in marea majoritate a timpului merg linistit, cu mici exceptii. Majoritatea oamenilor cu bun-simt merg asa.

Dar o fi la fel si cand pe mana iti cade o masina puternica? Dono (din postul caruia m-am inspirat) zice ca nu. Ca o masina puternica te transforma din sofer normal, atent, linistit, intr-unul idiot (zice el). Eu n-as zice chiar asa, dar este clar ca nu mai mergi cum mergeai.

Ideea este ca pe undeva e normal sa conduci mai tare la volanul unei masini puternice. Mai ales daca nu ai prea des ocazia sa alergi o masina puternica. Dar asta nu trebuie sa te transforme intr-unul din aia pe care-i injuram toti, cand abia ii ferim dupa ce ne taie calea in viteza. Se poate merge mai tare, te poti bucura de masina si fara sa ii pui in pericol pe ceilalti sau pe tine.

Acum mai multi ani, cand eram la inceput in presa auto, m-am trezit cu 150 km/h pe un bulevard din Bucuresti, intr-un BMW 325i. Era liber, dar totusi… O prostie pe care n-am mai repetat-o.

Dar si acum, cand iau la test o masina puternica, merg mai tare. Nu cred ca risc foarte mult, pentru ca imi aleg atent “terenul de joaca”. In afara localitatilor, cu trafic lejer si fara “vitejii” stupide. Nu tai calea nimanui, nu depasesc la limita, nu claxonez, nu astept sa ma fereasca altii. Da, intru mai tare in virajele unde am vizibilitate, schimb la turatie mare, ajung la viteze pentru care as primi o amenda consistenta. N-au existat incidente.

Merg cat cred eu ca ma tine, constient fiind ca vreau sa mai conduc asa si data viitoare. Si constient ca nu vreau sa pateasca cineva ceva, din cauza mea. Eu zic ca-i un compromis bun.

Limitele de viteza se incalca peste tot in lume. Conteaza insa cum si cand o faci. Si e mult mai putin periculos sa faci asta (cu conditia sa fii precaut) decat sa faci slalom printre masini, in oras, sa fortezi galbene si sa tai calea oricui, oriunde.

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.