Masini mari cu motoare mici

s21art11 Masini mari cu motoare miciUnul din primele drive teste pe care vreau sa le fac in perioada imediat urmatoare este cu Skoda Octavia 1.2 TSI. Masina are acest nou motor, cel mai mic disponibil si trebuie sa fie foarte interesanta. De ce? Pentru ca reprezinta, pana acum, maximul pe care Volkswagen il face in privinta downsizing-ului. Adica avem un motor mic, pus pe cea mai mare masina din aria lui de distributie.

Ideea este urmatoarea. VW vrea sa ofere economie prin motoare mici, dar supraalimentate. Au avut prima data motorul de 1,4 litri TSI, lansat acum mai multi ani. Si este un succes. L-am condus (cam 800 km) in versiunea de 170 CP pe vechiul Golf GT. Mi-a placut clar. Nu simti ca ai sub capota un motor atat de mic. Accelereaza bine, consuma putin pentru puterea lui (depinde cum il soliciti) si suna bine.

Acum insa VW a marit miza si a venit cu un motor de 1,2 litri TSI. Are 105 CP si a fost implantat chiar si sub capota Octaviei 2. Ei bine, masina asta este destul de mare. Poate cea mai mare din clasa compacta. Iar un asa motor s-ar putea dovedi cam prea mic. George Buhnici, care a condus masina, zice ca nu-i asa. Eu astept sa ma conving.

Da, valoarea de 10,8 secunde pana la 100 km/h este chiar ok, dar nu cred sub nici o forma in consumul mediu de 5,7 litri/100 km. Ca sa ajunga la o dinamica decenta, motorul trebuie turat. Este problema tuturor motoarelor de cilindree mica. Ele sunt economice, dar in trafic, nu poti sa accelerezi ca melcul. Iar cand infigi putin piciorul in acceleratie, consuma mai mult decat unele de cilindree mai mare, pentru ca sunt mult mai solicitate.

Dar ramane proba practica si sper sa va spun rezultatul peste 2 saptamani icon smile Masini mari cu motoare mici

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.