Peugeot 308 GTi – Nici o sansa

Din cand in cand, dar nu chiar rar, cate un producator vine cu un model despre care stii din start ca nu va avea succes. Pur si simplu nu are loc in segmentul in care este plasat, pentru ca nu aduce nimic deosebit. Asa ma gandesc si la noul 308 GTi, hothatch-ul francezilor venind prea tarziu intr-un segment in care altii au avut coerenta, continuitate si nu mai pot fi surclasati in nici un fel.

Peugeot 308 GTi Peugeot 308 GTi   Nici o sansa

Doua chestii nu ma atrag deloc la 308 GTi. In primul rand este foarte putin personalizat ca design. Daca tot prezinti un hothach de 200 CP, de ce nu-l faci sa arate mai deosebit? Va fi probabil cel mai scump din gama, dar arata ca si modelul de baza. Este valabil si pentru interior.

Al doilea aspect care nu-mi place tine de faptul ca este oferit exclusiv in versiune cu 5 usi. De ce? Nu stiu, nu inteleg logica. Un model sport, un hatchback, arata cu totul altfel in 3 usi. De ce sa nu-i lasi tanarului dornit de putere posibilitatea de a alege o caroserie mai sportiva? Stupid.

Peugeot 308 GTi 2 Peugeot 308 GTi   Nici o sansa

Partea tehnica nu este extraordinara, dar face fata la limita inferioara a hothatch-urilor. 200 CP dintr-un motor de 1,6 litri turbo. 7,7 secunde pana la 100 km/h si 237 km/h.

Cum ziceam, nu-i vad nici un viitor. Poate doar sa paveze drumul pentru o viitoare generatie mai inspirata.

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.