Eu nu conduc asa ceva :)

Asta este noul T.25, model de oras (poate doar de stradute) facut de Gordon Murray, adica nenea care a facut demult superbul McLaren F1. Nu stiu de ce s-a intors la 180 de grade, dar se pare ca el crede in viitorul unor asemenea masini de oras.

Practic, masina asta ar face un smart sa se rusineze putin cu dimensiunile lui. T.25 are doar 2,4 metri si Murray si-a amintit de solutia pe care a gasit-o pentru McLaren F1 in privinta habitaclului, asa ca a ornat si acest gandac cu 3 locuri – soferul central si cate un pasager de o parte si de alta, dar putin mai in spate decat soferul.

Gordon Murray T.25 Eu nu conduc asa ceva :)

“Fiara” are un motor de 0,66 litri, cu 3 cilindri care produce 52 CP si 57 Nm. Adica accelereaza de la 0 la 100 km/h in 16 secunde si este limitata la o viteza maxima de 145 km/h, probabil ca sa nu decoleze avand in vedere ca are doar 600 kg. Nu vrem sa stim cum accelereaza cand are 3 ocupanti, valoarea de 16 secunde este pentru masina doar cu sofer sofer.

Gordon Murray T.25 2 Eu nu conduc asa ceva :)

Sigur sunteti curiosi – consumul mediu este apreciat la cam 3,8 litri/100 km.

Eu sunt mai de moda veche, nu neaparat deschis la orice este nou, doar pentru ca e nou, asa ca nu ma vad la volanul unei chestii din astea. Si nu prea cred ca o vor adopta instant orasenii exasperati de costurile carburantului. smart s-a impus foarte greu si i-a trebuit o gramada de timp. Nu va prinde nici Toyota iQ (mult prea scumpa) si la fel o sa fie si in cazul acestui T.25.

Pana la urma care este avantajul lor? Da, sunt mici, dar nu va inchiputi ca sunt niste scutere pe 4 roti. In trafic aglomerat, nu prea te poti strecura cu ele asa cum ai fi tentat sa crezi initial. Avantajul tine de gasirea mai rapida a unui loc de parcare, dar iarasi nu-i garantat ca se intampla foarte repede si de economie. Dar pentru avantajele astea, trebuie sa-ti mai cumperi o masina. Pentru ca nu ai ce face cu smart, iQ sau T.25 in afara orasului.

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.