Frumos, dar scump! Noul Saab 9-5

Imi place mult de tot Saab. Primul contact l-am avut acum mai multi ani, cu un 9-3. Deci, m-am simtit extraordinar in masina aia! Bordul imens, cu multe butoane si facut cumva incat simteai ca e pentru tine (nu stiu cum sa explic asta) iti dadea o senzatie super misto. Contactul intre scaune, schimbatorul pus exact unde te asteptai sa fie, intreruperea luminarii bordului pentru orice nu era neaparat necesar sunt chestii care te fac sa te simti ca intr-un avion. Asa ziceau suedezii atunci si asta am simtit, ciudat avand in vedere ca n-am intrat niciodata in cabina unui avion.

Saab 9 5 Frumos, dar scump! Noul Saab 9 5

Imi place si mai mult Saab dupa ce a fost salvat in ultimul moment posibil (spre deosebire de Hummer), dupa ce GM anuntase oprirea productiei, chestie care s-a si intamplat. Noroc cu Spyker.

Asadar, noul 9-5 este dezvoltat in conditii nu tocmai linistitoare pentru Saab. Imi place mult cum arata, are acel “ceva” care lipseste multor masini actuale, bune, dar fara personalitate.

Saab 9 5 2 Frumos, dar scump! Noul Saab 9 5

Totusi, pretul este unul prea mare. Cel mai ieftin 9-5 actual costa 32.713 euro (cu motor turbodiesel de 2 litri si 160 CP). Stiu, e premium, este din clasa mare, dar foloseste pana la urma cam aceeasi platforma cu Opel Insignia si imparte aceleasi motoare cu Insignia. Diferenta? Insignia, cu acelasi motor, costa 25.000 euro.

Saab 9 5 3 Frumos, dar scump! Noul Saab 9 5

Aproape 8.000 de euro diferenta mi se pare mult. Prea mult.

Pe de alta parte, diferenta fata de BMW Seria 5 si Mercedes E-Klasse este de aproape 10.000 euro. Oare este suficient sa convinga un fidel al imaginii de marca sa renunte la o limuzina germana in favoarea uneia suedeze?

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.