Masina cu motor peste 2.000 cmc? Impozitul dublu!

Impozitele pentru masini au fost majorate si daca pentru modelele cu motoare mici cresterea este nesemnificativa, pentru tot ce are peste 2.000 cmc impozitul este dublu. Cu cat motorul are o cilindree mai mare, cu atat e mai trist pentru buzunarul proprietarului.

Stiti ce face chestia asta? O sa loveasca puternic in toti snobii care au fost atat de tampiti incat si-au dat toti banii din casa (+ credite) pe masini pe care nu si le permit. Aia care au un A6 sau Q7 in parcarea de la bloc, dar care nu ies cu ele decat in weekend, ca-i benzina scumpa. Si atunci defileaza cu capul sus, cu mana intinsa pe volan, de zici ca vine volanul peste ei si trebuie sa-l tina la distanta. Un impozit de 1.000 lei este pentru ei un sut in @#$%.

De fapt, peste 2.000 cmc impozitul este mai mult decat dublu.

Potrivit ordonanţei de urgenţă pentru modificarea Codului Fiscal, prin care a fost introdus impozitul suplimentar pe maşini, pentru motorete, scutere, motociclete şi autoturisme cu capacitatea cilindrică de până la 1.600 cmc taxa a crescut de la 7 lei la 8 lei/200 cmc sau fracţiune din aceasta, iar pentru autoturisme cu capacitatea cilindrică între 1.601 cmc şi 2.000 cmc inclusiv impozitul a urcat de la 15 lei la 18 lei/200 cmc.

La autoturisme cu capacitatea cilindrică între 2.001 cmc şi 2.600 cmc inclusiv, impozitul a fost majorat de la 30 lei la 72 lei/200 cmc.

O creştere substanţială a taxei a fost decisă pentru autoturisme cu capacitatea cilindrică între 2.601 cmc şi 3.000 cmc inclusiv, de la 60 lei la 144 lei/200 cmc, şi la autoturisme cu capacitatea cilindrică de peste 3.001 cmc, respectiv de la 120 lei la 290 lei/200 cmc.

Sursa: Mediafax

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.