Pilotezi?

Nici eu.. dar as da aproape orice ca sa fac o tura cu masina asta. Ferrari 458 Challenge, noul bolid de curse care va alerga in campionatul monomarca Ferrari Challenge.

Ferrari 458 Challenge Pilotezi?

Ca sa intelegi la ce nivel a ajuns Ferrari, trebuie sa stii ca motorul este exact acelasi de pe modelul de strada 458. Nici o modificare pentru V8-ul de 4,5 litri care produce 570 CP/9.000 rpm. Este un vot de incredere pentru un propulsor extraordinar, despre care Ferrari crede ca poate face fata nu doar pe sosea, ci si in curse, unde este exploatat la toata capacitatea.

Evident, masina este sensibil mai rapida decat cea de serie si asta pentru ca este mai usoara (dar nu se spune cu cat) datorita unor panouri mai usoare ale caroserie si utilizarii de materiale usoare. Este mai rapida si pentru ca raporturile in cutia de viteze au fost modificate, pentru cuplu mai mare la turatii mai mici, dar si din cauza unor noi setari ale suspensiei si faptului ca garda la sol a fost coborata cu 30 mm.

Un alt vot de incredere este dat diferentialului electronic E-Diff, care vine direct de pe masina de serie. Este pentru prima data cand Ferrari foloseste acest diferential pe o masina de curse. Si ca totul sa fie complet, franele din carbon si ceramica sunt cele de pe modelul experimental 599XX.

ABS-ul cu doua setari, diferentialul E-Diff si sistemuld e control al tractiunii pot fi setate de pe celebrul “manettino” de pe volan, ca la masina de serie. Noul 458 Challenge este cu 2 secunde mai rapid pe turul de circuit la Fiorano si suporta acceleratii laterale de pana la 1,6 G

Ok.. ce intelegm de aici? E simplu, Ferrari face masinile de strada aproape la fel de performante ca cele de curse. Ofera tehnologie de curse (la propriu) pentru modele de strada. Asa cum spuneam si cu alte ocazii, Ferrari este departe de tot…de tot ce inseamna Lamborghini si cam orice alt supercar care va vine in minte.

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.