Pocket Rocket – Abarth 500

Weekend-ul trecut am convietuit salbatic cu un Abarth 500. L-am mai condus si cu alta ocazie, dar atunci a fost scurt, in oras. Acum m-am destrabalat putin cu el si clar o sa ramana undeva aparte in preferintele mele.

8ar1 Pocket Rocket   Abarth 500Nu va imaginati cat de distractiv este! Ca masina in sine, dar si prin reactiile pe care produce celorlalti soferi. E genul de masina care te scoate imediat din letargie si e un adevarat pericol la adresa permisului. Nu am mai condus pana acum ceva atat de fun, asta-i clar. Am mers cu masini bune, cu masini puternice, de cam toate natiile si capacitatile, dar Abarth 500 e ALTCEVA!

Bestia are un motor de 1,4 litri, turbo, care scoate 135 CP si doua iesiri de esapament care maraie foarte misto. Acceleratia 0 – 100 km/h se face in 7,9 secunde.

Combinatia dintre dimensiuni, greutate si puterea motorului, adaugata la respectul romanilor, mai ales al celor cu SUV-uri, pentru “ganganiile” de pe sosea face mix-ul perfect. Este ca si cum ai avea 60 de kg si ai reusi sa faci KO un tip de 100 kg, din trei lovituri.

18ar2 Pocket Rocket   Abarth 500Am mers mult in afara orasului si m-am distrat cu o gramada de soferi deranjati de accelerarile intentionat timide ale micului 500 pe langa ei. Nu-i provocam in nici un fel, doar acceleram pe langa ei in asa fel incat sa ramana putin in urma. Ce reactii!

Un BMW X5 din generatia veche a tasnit pe urmele mele imediat ce am trecut de el. Am accelerat cat putea masina si omul nu reusea sa se apropie deloc. Ba chiar ramanea foarte usor in urma. La 180 km/h a abondonat urmarirea. As vrea sa stiu ce-o fi fost in mintea lui icon smile Pocket Rocket   Abarth 500

Un A6 a facut acelasi lucru imediat ce l-am depasit in viteza si s-a tinut dupa mine fara sa se apropie. Frustrarea trebuie sa fi fost mare, pentru ca m-a depasit in localitate, unde eu nu merg cu mai mult de 60 km/h.

Ca sa nu ma injurati prea tare ca o tot laud, o sa va spun si ce deranjeaza la ea. Pozitia prea inalta la volan. Are niste scaune sport foarte misto, dar puse prea sus. Cand mergi cu o masina sport, chiar nu vrei sa stai cocotat de parca ai conduce un microSUV. Nu inteleg de ce nu s-au gandit la asta. Da, masina nu are o structura care sa permita o pozitie foarte joasa, dar cred ca se putea cobori un pic scaunul.

Abarth 500 este o a doua masina. Adica nu cred ca cineva va da 18.000 euro pe ea fara sa aiba o alta masina. Daca iti permiti insa doua masini si vrei o supradoza de stil, Abarth 500 ar trebui sa fie una din ele. Pentru mine ar fi. Clar!

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.