Porsche-ul care consuma 3 litri/100 km intra in productie!

Porsche a luat decizia sa produca in serie unul dintre cele mai nebunesti concepte pe care le-a avut vreodata. Nemtii abia au intrat in segmentul hibridelor, cu o versiune a lui Cayenne si deja trec la un altfel de hibrid. Unul care promite sa devoreze creatiile de la Ferrari si Lamborghini.

P10art11 Porsche ul care consuma 3 litri/100 km intra in productie!Germanii au aratat conceptul 918 Spyder la Salonul Auto de la Geneva, in primavara, iar asistenta a fost socata atunci de tehnologia inglobata in aceasta masina. Apoi au existat speculatii ca 918 Spyder ar putea intra in productie, dar in realitate nimeni nu se astepta ca nemtii sa faca asta. O fac insa si ne asteptam la cel mai interesant, performant si economic (!!) Porsche creat vreodata.

Inca nu se stie cat vor pastra nemtii din tehnologia conceptului pentru versiunea de serie, dar este de asteptat ca partea tehnica sa fie aproximativ la fel.

Porsche 918 Spyder a atras atentia si pentru ca seamama mult, la design si arhitrectura, cu modelul Carrera GT. Acesta a iesit din productie de mai multi ani, dar este inca unul dintre cele mai performante modele Porsche. Si cel mai scump.

P10art13 Porsche ul care consuma 3 litri/100 km intra in productie!918 Spyder va fi la fel de performant, dar cu tehnica diferita. Motorul conventional este un V8, amplasat central, care produce 500 CP, dar este ajutat de doua motoare electrice a caror putere maxima (combinata) este de 218 CP. Bolidul poate rula la viteze mici doar cu motoarele electrice, pentru maxim 25 de km. Cand foloseste insa toata puterea disponibila, 918 Spyder ajunge la 100 km/h in 3,2 secunde, iar viteza maxima este de 320 km/h.

Consumul mediu estimat pentru aceasta masina este de doar 3 litri/100 km. Cifra va putea fi atinsa insa doar de catre cei care reusesc sa se stapaneasca si sa conduca normal masina.

Pretul masinii ar putea marca un nou record pentru Porsche, dupa Carrera GT. Noul 918 Spyder ar putea ajunge la un pret de 500.000 euro, mai mare decat cel al lui Carrera GT. Merita insa, pentru ca este si mai rapid decat Carrera GT pe Nurburgring. Asa au spus nemtii.

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.