Teorie si practica la BMW Innovation Days

Duminica trecuta am petrecut-o in mare parte la evenimentul BMW Innovation Days, organizat de BMW si dealerul MHS Motors, alaturi de multi reprezentanti ai presei de toate genurile. M-a bucurat sa vad ca si bloggerii au avut cota importanta in multimea jurnalistilor, i-am recunoscut acolo pe Sorin Rusi, Andra Zaharia si sigur au mai fost si altii.

Ziua a fost impartita in doua workshop-uri si – partea cea mai placuta – doua drive-teste, cu masinile EfficientDynamics si cele ActiveHybrid (X6 si Seria 7). N-am mers cu Seria 7, dar am condus noul 530d si X6 ActiveHybrid, o masina care ma interesa mult pentru ca ma intriga combinatia dintre un motor foarte puternic si unul electric.

BMW Innovation Days Teorie si practica la BMW Innovation Days

Primul workshop a fost unul destul de plictisitor, neamtul care ne-a vorbit jumatate de ora fiind nu foarte convingator. E adevarat ca nu l-a ajutat nici subiectul – tehnologiile modelului X5 facelift – in conditiile in care stiam mare parte din ce ne-a spus el acolo, din comunicatul de presa.

In schimb, a doua prezentare, tinuta de Alex Seremet, a fost incomparabil mai interesanta pentru ca s-a referit la tehnologiile EfficientDynamics si ActiveHybrid, cu punctul maxim de interesat lasat pentru final – noul Megacity Vehicle (model complet electric) care va fi lansat de BMW in 2013.

Despre masinile electrice, planurile si tehnologia BMW in domeniu o sa scriu un post separat, pentru ca nu vreau sa ingramadesc totul aici. Sunt chiar si niste poze interesante, ale unor slide-uri din prezentare, care contin comparatii cu principalii competitori icon smile Teorie si practica la BMW Innovation Days

Partea de drive-teste a fost nu foarte lunga, dar cum am avut grija sa fiu singur in masina, am condus cat sa-mi fac o idee despre noile modele BMW. Apropo, noul 530d este genial, nu stiu ce ti-ai putea dori mai mult de la o masina din clasa asta. Nu mi-a venit sa cred cum accelera de la 90 km/h in treapta a 8-a! Diesel-ul asta a ajuns sa fie atat de silentios, incat e aproape enervant – mai ales ca undeva foarte incet il auzi cat de bine suna. Eu as vrea buton de volum pentru sunetul lui:)

Dincolo de prezentarile alese cu grija de PR, adevarul este ca BMW a reusit cu adevarat sa faca niste masini excelente si incredibil de eficiente in conditiile in care pluseaza mereu la dinamica.

Revin cu cateva posturi despre ce am aflat acolo, atat despre tehnologie, cat si despre “project i” – masinile electrice pe care BMW le va aduce pe piata incepand din 2013.

Un clip video gasiti la Sorin, filmat intr-un Seria 7 ActiveHybrid.

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.