BMW, Mercedes vs Audi

Cand vobim de masini germane premium, intotdeauna ne referim de celebrul trio: BMW – Mercedes – Audi. Toata lumea il stie, toti aspira, in functie de preferinte, la una din masinile lor. Sunt concurenti, isi disputa suprematia la fiecare segment, incepand de la clasa compacta.

La acest moment, acesti trei constructori se respecta si se bat in modele si cifre de vanzari. Peste tot in lume. Orice model scoate unul dintre ei, vine rapid replica celorlati doi.

Si totusi… ce simt unii fata de altii? Cum se privesc unii pe altii? Mi-a spus un prieten, care a avut ocazia sa vorbeasca cu un oficial BMW sau Mercedes, nu mai retin exact, la o lansare. Ideea este urmatoarea.. respectivul oficial a spus ca BMW si Mercedes se respecta intre ei. Sa vad reciproc in segmentul premium, cu traditie si cu tot ce trebuie pentru un asemenea nivel.

Dar!! Atat BMW cat si Mercedes vad in Audi un constructor.. parvenit in segmentul premium. Nu au acelasi resppect pentru Audi cum au intre ei. Ma rog, sunt nemti, clar nu vor recunoaste asta in mod oficial, dar asta e realitatea. Iar motivele lor nu sunt chiar de neinteles.

In primul rand, BMW si Mercedes au fost pozitionati premium inca de la inceputuri. Prin produse, performante si pret. Si-au creionat si consolidat rapid imaginea de constructori premium. Cei de la Audi, nu. Abia in anii ’80, cei de la Audi au venit cu modelul Quattro, unul intrat deja in legenda. Pana atunci, n-au avut cine stie ce masini, ci modele de pluton, unele cu tehnica VW, dar sub marca Audi.

La nivelul modelelor din clasa de lux, Audi este mult in urma celorlalti doi. Ceea ce a devenit intr-un final Audi A8 a debutat abia in 1998 sub forma lui Audi V8. La acel moment, BMW era deja la a doua generatie Seria 7, iar Mercedes la al cincilea S-Klasse.

Mai este o diferenta. Atat BMW cat si Mercedes utilizeaza tractiunea spate pentru modelele cu o singura punte motoare. In zilele noastre este apanajul masinilor premium, a celor performante, a celor deosebite. Audi nu ofera asa ceva. Masinile lor cu o singura punte motoare au tractiunea pe puntea fata. Este adevarat insa ca sistemul lor de tractiune integrala, quattro, este privit ca fiind mai performant decat 4Matic-ul oferit de Mercedes sau xDrive-ul celor de la BMW.

Nu incape discutie, masinile celor 3 constructori sunt concurente in zilele noastre. Audi a facut un salt important si suficient in segmentul premium, desi a inceput de mult mai jos si a vrut premium mult mai tarziu. Dar ramane o umbra, iar acel oficial avea dreptate. BMW si Mercedes se respecta intr-un alt fel intre ei. Se concureaza si le place aceasta concurenta. Le este necesara, pentru progres. Evident ca-i respecta si pe cei de la Audi, dar nu la fel. Desi ii urmaresc ideaproape, desi poate uneori mai pierd la vanzari in fata lor, ii vad ceva mai jos. Putin, dar mai jos. Si cred ca si sunt.

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.