Oboseala la volan este printre cauzele frecvente ale accidentelor rutiere si de obicei acestea se lasa cu urmari dintre cele mai grave. Nu exista nici o lege care sa te impiedice sa conduci cat vrei, totul tine de aprecierea ta si de riscurile pe care vrei sa ti le asumi. Din pacate, foarte putini soferi sunt constienti de pericolele generate de conducerea unei masini cu un nivel mare de oboseala.
Marea majoritate a soferilor tind sa se supraaprecieze cand vine vorba de distante mari de condus. Pleaca in vacanta, isi fac un plan de parcurgere a distantelor si ca sa-l respecte, ignora oboseala. Sigur ati auzit la stiri despre accidente fatale, petrecute la cateva zeci de km de destinatie, din cauza faptului ca soferul a crezut ca rezista.
Un studiu facut in Marea Britanie a aratat ca foarte multi soferi conduc obositi, dar foarte putini dintre ei recurg la masuri care sa-i fereasca de acel nivel critic, care-i pune intr-un pericol foarte mare.
- 70% dintre soferi prefera sa deschida un geam si sa conduca mai departe, in vreme ce 69% iau mici pauze care sa-i invioreze.
- 54% asculta muzica pentru a ramane trezi si doar 21% opresc pentru cateva minute de somn. 43% recurg la diferite bauturi pe baza de cofeina.
- dintre cei care opresc pentru inviorare, 39% recurg la scurte plimbari pe jos si doar 21% adorm pentru cateva minute.
Deschiderea geamului si ascultarea radio-ului sunt niste remedii periculoase daca soferul mizeaza doar pe ele pentru a evita sa adoarma la volan. In aceste conditii se poate ajunge la ceea ce specialistii numesc microsomn. Este vorba de o stare de somn care se instaleaza pentru 2 secunde si poate ajunge la 30 de secunde. In acest timp, soferul are ochii deschisi, vede drumul, dar intr-o stare de estompare a realitatii. Reflexele sunt foarte mult incetinite, iar soferul va rata orice manevra de evitare a unui obstacol. Este o stare din care soferul se poate trezi, dar daca nu opreste imediat este foarte probabil sa intre intr-o alta perioada de microsomn, care poate duce la adormirea completa. Caz in care accidentul nu mai poate fi evitat.
Aceasta stare de microsomn, in care apar ezitarile de mentinere a benzii de rulare, sta la baza sistemului de avertizare introdus de mai multi constructori. Acesta produce vibratii in volan si scaun cand soferul trece peste linia de marcaj a benzii fara sa semnalizeze.
Desigur, este recomandat ca inainte de orice calatorie lunga sa dormi mult inainte, pentru a fi cat mai odihnit, iar in acest fel rezisti mult mai bine la oboseala. Obligatorii sunt si pauzele de dezmortire, care te scot putin din rutina condusului si te invioreaza.
Daca totusi simti cel mai mic semn ca esti aproape sa adormi, opreste imediat, in siguranta, pentru 15 minute. Poti face miscare si este indicat sa bei o cafea sau o bautura energizanta. Stai pe loc pentru 15 minute, dupa ce bei ceva pe baza de cofeina, pentru ca aceasta sa-si faca efectul. Trebuie sa conduci atent apoi, cofeina are efect temporar si nu de lunga durata.
Etichete: oboseala la volan, Trafic
34 comentarii pe acest articol
emil
August 16th, 2010 at 10:50 am
1Salut tuturor. Pot spune cu mana pe suflet ca sunt unul dintre miile de soferi din Romania care au fost pusi la grea incercare de catre firmele la care au lucrat. Cu multi ani in urma, mai precis perioada cuprinsa intre anii 2000-2004 am lucrat la o firma de curierat din bucuresti foarte cunoscuta. O sa fiu foarte scurt pe cat posibil. 13 curse pe luna pe relatia Bucuresti-Baia Mare. Adica 13 curse a cate 1350km dus intors. Adica 17500km lunar. Oboseala la greu. Pe tot parcursul, existau si opriri in diferite orase unde se efectua operatiunea SOFERUL-HAMAL. Nu mai detaliez ca se intelege. Incarcam si descarcam de ne gaseau dracii. Pe bune. Dar avea si ceva bun toata hamaleala asta. Mai ne trecea somnul de care vorbea Dan. Pentru ca nu v-am spus tot. In cursa se pleca la ora 23 si se mergea toata noaptea. La Baia mare ne odihneam 5-6 ore, dupa care porneam la drum spre capitala. SFAT. Nu exagerati cu condusul cand sunteti obositi. 30 minute de somn chiar si chinuit pe scaun fac minuni. Ultima faza a adormitului complet este aceea ca vedeti animale pe drum. Dar de fapt soseaua este goala. Daca mai sunteti pe sosea. Nu sunt basme. Opriti cei care va credeti mari si tari in parcarile de camioane si intrebati soferi de camioane. Nu va vor mintii. Viata este mai importanta decat orice destinatie de pe planeta. Doar in viata puteti ajuge unde va doriti. Numai bine.
paul
August 16th, 2010 at 11:18 am
2emil, ai perfecta dreptate, mai ales ultima propozotie
Adrian
August 16th, 2010 at 12:45 pm
3Sunt taximetrist in UK si bag ture de noapte la greu si mi s-a intamplat o data sa adorm la volan pentru doua secunde cu clientul in stanga mea. m-am trezit pe cealalta banda fara sa stiu cum am ajuns acolo la 20 de metri de un sens giratoriu. Norocul meu a fost ca nu a observat clientul si ca m-am trezit imediat. Dupa sperietura asta, dorm de fiecare data cand am timp,chiar si 5-10 minute de somn fac minuni. Niciodata nu am mai facut greseala de a conduce obosit, mai ales ca atunci nici macar nu simteam oboseala…pur si simplu mi s-a taiat filmul. Ingrozitoare experienta, daca eram pe autostrada atunci cred ca ma faceam praf.
Daniel
August 16th, 2010 at 1:16 pm
4Cred ca multi am trecut prin experiente similare legate de oboseala si condus. E bine ca inca mai suntem destui care apuca sa povesteasca ce s-a intamplat si ce trebuie facut cand esti obosit.
cata
August 16th, 2010 at 1:23 pm
5din pacate am trecut de nenumarate ori prin asta asa ca nu incercati sa experimentati, eu am renuntat la a experimenta, pretul e prea scump si deseori se plateste cu viata……, bafta multa la volan.
Giony
August 16th, 2010 at 1:40 pm
6Sunt si eu unul dintre cei ce erau sa o “pateasca”. Nu dormisem de mai bine de 48 de ore. La ora 21 am plecat din Bari catre Romania. In spate aveam comoara mea de nepretuit, fetele si sotia. Dupa 3-4 ore de condus pe autostrada (fara sa simt ceva), m-am trezit ca tec razant pe langa parapetul din stanga. Am oprit in prima benzinarie, m-am improspatat, am baut o cafea si apoi am facut ce m-a invatat un sofer de camion. Pauze la fiecare 3 ore, iar intre pauze, mancam seminte. Am facut ceva mizerie in masina, dar s-a meritat. Primul pat l-am “vazut” abia in Romania. am dormit cam 6-7 ore. Eram ca nou. Nici in ziua de azi sotia nu stie de micul incident.
Numai bine, si drumuri fara incidente!
ilie
August 16th, 2010 at 1:42 pm
7Aveti mare dreptate cu oboseala asta la volan… Si chiar ca ma pot considera norocos ca sa povestesc ca microsomnul acela este foarte periculos. Conduc de doua ori pe an din Norvegia in Romania si inapoi. Cand ne-am intors acum in iulie pe la sfarsit, prin Suedia pe la 5 dimineata am adormit acel microsomn de doua secunde si m-am trezit de pe banda 1 pe banda 2. M-am speriat si in 5 km am oprit vreo 20 de minute intr-o parcare ca nu era de gluma…! Apoi l-am mai pus pe fiu-meu la volan si uite-asa am ajuns in Norvegia. Foarte important este ca la fiecare 4 ore aproximativ sa faci o pauza de 20-25 de minute. Numai bine la toata lumea!
oxxi
August 16th, 2010 at 3:32 pm
8Salut,inca bine ca la noi abia sunt autobenzi,si eu conduc mult dar dupa parerea mea in romania nu tare cred ca poti adormi ! , mai ales acum vara ,la noi in acest trafic infernal nu ai cum sa adormi! da,daca ar exista autobenzi ar fii sa zicem plictiseala la volanca omul atunci adoarme la volan daca e plictisit,cei din jur dorm sau daca e singur asculta muzica! dar cred ca multi sunt care o sa-mi dea dreptate in tara la noi cand conduci mai mult injuri decat adormi!?!!asai?
Cismariu
August 16th, 2010 at 4:22 pm
9Nu sunt profesionist in conduceri auto insa am carnet de conducator auto de peste 37 anii si in prezent sunt la a cincelea autovehicol. Am inceput i itial cu un IMS apoi toate tipurile de dacii si in final an un Opel, cu toate ca am aproape 70 anii conduc si in prezent si apreciez ca oboseala este un factor periculos si la fel consider ca consumul de bauturii cofeinizate nu este decat o solutie de moment, e bine sa fi odihnit. Ce ma surprinde azi este lipsa de respect fata unu de altii a noilor conducatori auto, in trecut noi ne respectam si ne ajutam dac unul era in nevoie, azi nu este bagat in seama si nici nu te ajuta nimeni daca ai nevoie de ceva.
costi
August 16th, 2010 at 4:24 pm
10Emil se pare ca ne intalnim din nou. La fel ca multi alti conduc foarte mult. Pe distante foarte mari. Am patit o chestie pe care nu am povestit-o pana acum de frica sa nu zica lumea ca mint sau ca sunt nebun. Dar vad ca nu sunt singurul care a trecut prin asta. Am plecat din italia(sicilia) cu masina singur singurel.Pana la granita cu romania am oprit decat sa merg la wc si sa alimentz. Am intrat in tara undeva in jurul orei 23. cu toate ca eram obosit(deja incepusem sa tremur de la atat oboseala cafea, energizante si tigari) m-am incapatant sa ajung la sibiu unde aveam niste rude si unde vroiam sa raman sa dorm. toate bune si frumoase pana la un moment dat cand am observat un animal in fata masini. ca orice om sanatos la cap am incercat sa franez doar ca pur si simplu intepenisem cu piciorul pe acceleratie. eram constient ce trebuie sa fac dar nu ma puteam misca. pur si simplum am intrat in acel animal. am reusit sa opresc masina. am coborat din masina crezand ca am lovit animalul si sa vad pagubele. uitamndu-ma la masina surpriza , masina nu avea nimic. uimit m-am intors pe jos cam 100 de metri sa vad ce animal a fost. nu am vazut nimic. am folosit blitz-ul de la tel sa vad dar nu era nimic. m-am speriat atat de tare incat in prima comuna am orit intr-o statie de maxi taxi si am dormit cateva ore. am ajuns la concluzia ca din cauza oboseli am avut o halucinatie sau si mai rau poate chiar adormisem pt 1 sec si acela fusese un vis de 1 sec. nici pana acum nu imi explic ce este. de atunci cum ma simt obosit trag pe dreapta, mai ma misc , mai atipesc 15 min. nu fortati nota cu oboseala pt ca fortati viata voastra!
emil
August 16th, 2010 at 4:38 pm
11Salut Costi. Chiar ma bucur ca ne VEDEM in zona. Stiam eu ca asa va fi. Adica ca ne imprietenim. Te astept cu un comentariu tare si la articolul despre Dacia Duster. Eu mi-am varsat un pic nervii acolo. Numai bine si mult noroc.
vio
August 16th, 2010 at 4:44 pm
12Da, animalele pe care le vezi pe drum e un semn. Am vazut odata niste cerbi cat copacii, iar atunci cand sunt obosit vad la 300 m un munte desi nu e nici un munte. Va pot da un sfat, dupa aproape 2 milioane de km parcursi: cand aveti de facut un drum de peste 1.000 km LUATI VITAMINA C, care e un remediu de o mie de ori mai bun decat cafeaua si nu are niciun efect secundar daca luati mai multe odata.
Drum bun!
Alex
August 16th, 2010 at 6:06 pm
13Salut tuturor. Super multa dreptate aveti, asa este, credeam ca numai eu am problema asta cu animalele. Acum vreo 7 ani, dupa ce am fost nevoit sa insotesc un tractor vreo 6 ore, eu conducand un papuc in spatele acestuia, eram ingozitor de obosit dupa o lunga campanie de recoltare la paioase, am vazut pe partea din stanga drumului cum se contura un indian calare, cu pene, pusca si tot tacamul, m-am speriat teribil, am avut noroc ca mergem doar cu 30 km/h ca cine stie ce se intampla. De atunci de cate ori simt ca ma ia somnul opresc si dorm 5-10 minute si sunt ca nou ptr inca 2 ore. Bafta
catalin
August 16th, 2010 at 8:30 pm
14Salut la toata lumea! Am patit-o si eu cu acel microsomn dar va spun sincer ca nu mi s-a intamplat niciodata sa vad animale sau alte obiecte pe sosea(din fericire). Insa vreau sa va povestesc un fapt in care n-am crezut ca mi se v-a intampla vreodata:am lucrat timp de aproape 1 an ca sofer de maxi taxi(transport local de persoane) in orasul meu. In primele saptamani efectuam o zi munca cu una libera(pt acomodare). In primele zile nu am simtit cine stie ce,dar dupa o saptamana…deja ma simteam destul de obosit. Dupa aproximativ o luna,m-au bagat doua zile lucratoare cu una libera. La o perioada de timp,deja simteam ca e prea mult pt mine tinand cont de faptul ca programul de lucru era de la 4.30(dimineata)pana la 9.30(seara)deci 17 0re de sofat cu pauze de doar 10 min la capat de traseu. Nimic interesant pana aici. Dupa cca 2 luni mi-a pus capac:faceam 3 zile lucratoare si o zi libera. Pur si simplu n umai stiam de mine:ajungeam la ora 10 seara acasa,ma spalam,mancam(daca mai apucam)si direct in pat pana la ora 4 cand ma trezeam pt o noua zi de lucru.
Vreau sa va spun ca la un moment dat,dupa acest program,devenisem un fel de…robot;am observat de foarte multe ori,ca dupa acea oboseala groaznica,daca treci de ea,pur si simplu numai simti nimic!!!absolut nimic;reflexiile sunt in ordine,atentia e ok,totul merge bine! Insa e grav cand termini programul;mi s-a intamplat ca dupa ce am terminat si am dus masina la garaj,cand am deschis usa,pur si simplu mi s-au inmuiat picioarele si era cat pe ce sa cad.
Binenteles la toata toate astea,cred ca a contribuit si lipsa de experienta,pt ca era pt prima oara cand lucram ca sofer pe maxi taxi si cu un astfel de program;apoi m-am obisnuit si n-am mai avut probleme. Oare sa fie din cauza acelei “robotizari” de care am vorbit mai sus?
Bogdan
August 16th, 2010 at 9:24 pm
15Salut!
Am patit si eu ceva care cred ca se “datoreaza” microsomnului. Prin 2006 eram in delegatie prin Transilvania. Eram racit, nu prea dormisem suficient, afara era frig iar in masina o caldura toropitoare. Si mergeam cu o viteza normala pentru portiunea respectiva de drum. La un moment dat, undeva dupa Toplita spre Reghin m-am trezit ca ma aflu intr-o curba cu aceeasi viteza de croaziera (vreo 90 km/h) deja intrat pe contrasens. Nu imi amintesc nici pana in ziua de azi cum am ajuns in situatia asta. Desi nu am vazut animale sau orice altceva, a fost parca m-ar fi “furat peisajul”. Urmarea a fost ca am derapat pe sosea, m-am rasucit, si cand credeam ca opresc am alunecat spre marginea soselei si m-am rasturnat. Viteza nu mai era mare in momentul rasturnarii si aveam centura de siguranta asa ca nu am avut nici macar o zgarietura. Dar am tras o sperietura zdravana. Un alt aspect asupra caruia as vrea sa atrag atentia, purtati centura de siguranta, chiar si in oras! Este viata voastra in joc! Si, evident, plecati odihniti la drum!
emil
August 16th, 2010 at 9:48 pm
16Treaba cu robotizarea de care spui este perfect adevarata. Nu stiu ce varsta ai dar am trecut si eu prin asta. Eu am 35 de ani si pot spune ca robotizarea asta la mine a durat de pe la 25 pana pe la 30 cand se cam umple paharul, daca ma intelegi. Organismul are o cu totul alta rezistenta pana la 30 de ani. Odata cu trecerea peste aceasta varsta incepem sa ne cam chinuim sa mai rezistam la volan cum o faceam pe la 18-20. Subconstientul nu accepta ideea ca am IMBATRANIT si vrem sa fie totul la fel ca la 20 de ani. Realitatea este cu totul alta. Trebui sa acceptam ca nu mai avem aceeasi rezistenta in lupta cu somnul. Poate daca vorbim de un sport anume putem pune problema cu totul diferit. Experienta si antrenamentul pot fi de multe ori castigatoare in fata tineretii. Cu somnul insa e cu totul altceva si nu e de joaca.
costi
August 16th, 2010 at 10:09 pm
17Se pare ca eu is doar un copil pe langa voi dar ma confrunt cu aceleasi probleme. Eu nu am permis decat de 3 ani jumate de unde rezulta ca am 21 de ani. Poate ca am patit chestia asta tocmai pt ca intotdeauna am fortat limitele. In orice chestie ce tine de masina. M-am aventurat la drumuri la care soferi cu multa experienta nu s-au incumetat. Slava Domnului pana acum nu am patit nimic grav dar am invatat o multime de lucruri pe propria piele. Cele mai importante de care consider ca toti soferii indiferent de cata experienta au trebuie sa tina cont sunt :
VITEZA SI OBOSEALA TE OMOARA. MAI BINE AJUNGI CU O ORA MAI TARZIU DECAT SA AJUNGI LA 2 METRI SUB PAMANT.
Stima …
cristi
August 16th, 2010 at 10:54 pm
18salut!conduc din spania in romania si inapoi de 2 ori pe an!de fiecare data cand merg singur,merg doar pe drumuri nationale si cu 24 de cutii de red bull ,la rece:).e adevarat ca e drumul mai obositor,dar traficul nu te lasa sa adormi!cum nu ma grabeste nimeni,de cate ori simt ca ma copleseste oboseala,opresc si dorm!am experimentat limitele si acest lucru m-a costat…un sofer ,fara calificativ,nu a vrut sa renunte la faza lunga si cum reflexele imi erau incetinite am parasit carosabilul!am fost la un pas de un rav accident,dar am scapat doar cu o mica avarie a masinii,ceea ce nu m-a impiedicat sa-mi continui drumul,dar peste toate am ramas cu sperietura.sfatul meu e:mai bn ajungeti mai tarziu cu o ora-doua,decat niciodata!
silviu
August 16th, 2010 at 10:55 pm
19Eu nu vad animale , cind sunt obosit la volan, vad un fel de creaturi-duhuri negre ca in filmele de groaza, care am impresia ca sar pe mine de pe marginea soselei. E absolut ingrozitor.
leo
August 16th, 2010 at 11:10 pm
20bine spus emil, in starea de amortire, in care simti cu tot corpul ca vrei sa dormi, noapte ai impresia ca iti apar in fata tot felul de lucruri!!! ATUNCI TREBUIE SA TE OPRESTI SA DORMI UN PIC … CHIAR SI PE SCAUNUL SOFERULUI!!!
sorin
August 16th, 2010 at 11:35 pm
21Am permis din “86′ si experienta indelungata in orice fel de transporturi si conditii de condus.Confirm din proprie experienta faza cu “fantomele” sau “fata morgana”.Dar cea mai tare este cea cu robotizarea:
In 2004 lucram in doua locuri,eram subofiter activ de pompieri(ture de 24 cu 48)iar in timpul liber eram instructor auto (faceam efectiv 12-16 ore de pregatire).Dupa 3 luni de lucru am ajuns sa adorm “in plina actiune” cu nevasta sau sa trezesc ca vorbesc la “ore” ca televizorul,gindul fiindu-mi pe alte meleaguri.Daca nu stii sa te opresti cind ti-ai atins limita sigur te va opri ceva….pentru totdeauna ! ! !
Autorespect si DRUMURI BUNE~~~~
Nicu
August 17th, 2010 at 12:02 am
22Observ ca experienta mea e usor diferita de a altora: Eu lucram zilnic la max 150 km de casa, dar evolutiv intoarcerea acasa la miez de noapte devenea un cosmar. La inceput ajuta pauze scurte, geam deschis sau aer conditionat, cafele/energizante si muzica tare. Treptat aveam nevoie de pauze si/sau somn tot mai lungi si tot mai frecvent. Manifestarea era iesiri f scurte pe contrasens sau marginea drumului si vedenii. Am scapat cu bine si am realizat ce greseam – dormeam noaptea tot mai putin si in plus incepusem sa sforai – atentie fara a ajunge la faza grava de apnee de somn (ceea ce afecteaza calitatea somnului). Acum ma organizez mai bine, chiar daca e mult de lucru incerc sa concentrez activitatea dimineata, sa ajung mai repede acasa, sa ma culc mai devreme si astfel trezitul mai de dimineata e ok. In plus aproape ca au disparut manifestarile de somnolenta diurna in zilele insorite.
drk.man
August 17th, 2010 at 1:38 am
23Oboseala…hmm..cred ca in cazul meu e inclusa in fisa de post.De ce zic asta? pt ca mi se intampla sa conduc peste 1000 km/zi cel putin de 2 ori pe sapt.”recordul” fiind de 1700 km in 22 ore fara oprire…ma rog pt alimentare si atat.Redbull si cafea cate 4-5 .Asta fiind in uk unde ai si pe unde sa pargurgi dinstantele astea.In romania probabil imi trebuiau 3 zile
.Iar faza cu microsomnul am patit-o de cateva ori.Nu-mi aduc aminte sa fi vazut animale dar nici departe nu a fost.In schimb din pacate banda am pierdut-o de cateva ori.Noroc cu autostrazile de aici care te avertizeaza in caz ca esti pe cale de a parasi banda.In romania m-am trezit direct pe camp.Probabil cineva,acolo sus,ma iubeste.Mare grija tuturor.
Bogdan
August 17th, 2010 at 8:46 am
24Salut
Din experienta mea, desi nu mestec in mod normal guma, am observat ca mestecatul acesteia te ajuta sa iti pastrezi treaza atentia. Bineinteles ca si aici e o limita, dar poate ajuta pe cineva
Toate bune si fara evenimente neplacute
Dan
August 17th, 2010 at 11:26 am
25Chestia cu geamul deschis si radioul pornit ajuta ca frectia la piciorul de lemn, sfatul meu : nu contati pe asta; pauzele de 15 minute, cateva ture in jurul masinii pentru dezmortire (chiar daca e frig de mori) ajuta temporar, totusi somnul de cateva minute intr-o parcare face minuni. Partea cu microsomnul am patit-o si eu odata si de atunci evit sa conduc obosit, vreau sa zic ca m-am trezit pe contrasens fara sa-mi dau seama si fara sa percep ca as fi adormit….. si inainte de asta am vazut si eu mistreti sau ceva de genul pe sosea. In completare, fumatul in exces da stari de greata asa ca-l exclud din start de pe lista “ajutoarelor”. In concluzie….si asa avem drumuri de vai de ele….sa nu ne complicam (scurtam)existenta conducand obositi, vom fi un pericol si pentru noi si pentru altii… Stima
Stiri cu si despre masini » Cum combati oboseala la volan?
August 18th, 2010 at 12:34 am
26[...] ajunge la 30 de secunde. In acest timp, soferul are ochii deschisi, vede drumul, dar…… citeste continuarea pe Motorstory.ro. Comments [...]
Dan
August 18th, 2010 at 12:50 am
27Ma socheaza sa vad cati dintre voi ati avut experienta asta cu oboseala extrema la volan… bine ca putem sa ne spunem povestile aici si sa speram ca am invatat ceva din asta.
Ca si voi, am trait-o si eu. Nu am vazut animale sau ceva de genul asta, dar efectiv am simtit cum mi se rupe filmul.
Cel mai periculos a fost cand am venit, iarna, de la Geneva. De doua ori mi s-a intamplat. Dupa circa 8 – 900 km parcursi in ziua aia, am ajuns la autostrada (A1). Mai aveam 100 km pana acasa in Bucuresti, dar astia 100 km au fost infern.
Pentru ca eram praf de obosit si ningea. Fulgii aia mari, care veneau in parbriz, plus stergatoarele cu miscarea lor ritmica, ma innebuneau. Am oprit de mai multe ori, am iesit in ninsoare, dar dupa 10 minute de condus eram la fel. Oribil…
Cum combati oboseala la volan?
August 19th, 2010 at 3:20 pm
28[...] ajunge la 30 de secunde. In acest timp, soferul are ochii deschisi, vede drumul, dar…… citeste continuarea pe Motorstory.ro. Comentarii [...]
x ulescu
August 20th, 2010 at 12:43 pm
29Inca n-am parcurs distante asa mari ca voi, dar se intampla ca sa am cursuri vinerea de la 7 jum pana la 13 30 la o facultate, ma mai duceam la alte doua si la cealalta si apoi plecam spre braila pe autostrada. distanta nu e mare, doar vreo 220 km, dar dupa 60-70 km, cu oboseala acumulata mai mult in timpul zilei… ma termina. Am schimbat apoi traseul pe la urziceni buzau si rezistam mai bn. Mersul pe autostrada e monoton, nu imi place decat daca vreau sa merg mai repede cu masina, dar pt o vacanta… as alege drumurile nationale, mai vezi lume, mai injuri, mai te enerveaza unul cu halogene, xenon, faza lunga, dar rezisti. eu cu redbull baut rapid mai rezistam. Cel mai lung drum a fost baile tusnad, sighisoara, medias, transfagarasan, bucuresti, braila (cred ca sunt cateva sute de km) si cu opriri pe traseu, dar tot se simtea oboseala. anul asta am sa fac tusnad-cluj napoca-sibiu, bv, buzau braila, dar in 2 zile si o mai pun si pe prietena sa conduca.
costi
August 20th, 2010 at 12:54 pm
30In cazul in care esti obosit nu e recomandata autostrada. E mult mai bine pe E-uri sau DN-uri. Exact cum spuneai si u, mai un pieton, mai un animal, un dobitoc pe contrasens te mai tine treaz. Dar pana la o limita si aici. Pe autostrada te ia somnul si ziua in amiaza mare ca nu ai prea multe de facut, decat sa ti directia si acceleratia calcata.
ocsy
September 1st, 2010 at 10:42 am
31Turma de oi pe autostrada in Germania… Am crezut ca numai cu mine sa intaplat ,dar vad ca si voi leati vazut. Bruxel -Cluj tras,de dimineata pana seara si toata noaptea,soarele rasare si tu tot la volan esti, un radio nai in masina. am baut red bul ,pepsi,Xtrem si tot ce sa gasit in benzinari mai bagam si cate o pastila cu vitamina C. Dar nimic nu mo ajutat… pina ce am cumparat o punga cu covrigele sarate,gen stixuri,salatini… da una mare. SIpunga aia ma tinut treaz. de atuncea fac cate 1200 km de dimineata pana seara dar fara punguta nu plec.
costi
September 1st, 2010 at 12:38 pm
32ocsy e cel mai tare remediu pt oboseala pe care l-am auzit. Daca la tine merge e foarte bine dar cred ca ti-ar prinde mai bine o inviorare de 10 minute intr-un peco! In fine! Multi km fara incidente!
Stima Costi …
ocsy
September 1st, 2010 at 1:45 pm
33costi poate mai inteles gresit, nam fost destul de explicit. Team inteles opresti 10 minute la peco, dupa care te urci la volan si dupa o jumatate de ora ,tot vezi turma de oi. Cel mai corect, e sa tragi la o parcare si sa dormi. Dar sant cazuri cand pur si simplu nu potii. Nu stixurile sau covrigei fac minunile , ci faptul ca constant mesteci ceva si constant te intizi dupa ele. Ei miscarea asta nu te lasa sa dormi.
costi
September 1st, 2010 at 1:55 pm
34ocsy cred ca tu ai inteles gresit. Eu nu am spus ca e aiurea si ca vezi doamne nu stiu ce. Stiu ce inseamna sa te uiti la ceas sa vezi ca mai ai 1 ora la dispozitie pana tre sa ajungi undeva si 100 de km de parcurs. Si eu mananc seminte, fumez, mai fac cateceva in masina tocmai ce ai spus tu, miscare care te tine cat de cat treaz. E foarte bine ca ai descoperit un remediu care sa te tina treaz. Mie mi se pare chiar ok.
Stima Costi …
RSS feed for comments on this post · TrackBack URI
Leave a reply
Recent Posts
Recent Comments
Citeste pe e-mail
Categories
Archives
Pages
Meta
Calendar
Motorstory.ro - blog, stiri auto, discutii despre masini. Motorstory.ro foloseste WordPress si tema BloggingPro