Drive test BMW X5 facelift – King of the road

Timp de doua zile am condus noul X5 facelift, o masina arhicunoscuta si extrem de apreciata de amatorii de SUV-uri premium. Fie ei (in Romania) oameni de afaceri, pustani de bani gata sau… alt gen, carora le trebuie o masina puternica, cu care sa fuga de Fisc.

BMW xDrive40d art1 Drive test BMW X5 facelift   King of the road

Teoretic, a doua generatie a lui X5 a ajuns cam la jumatatea varstei, de aceea a primit un facelift, practic insa masina nu arata deloc ca au trecut 4 ani peste ea. Chiar daca n-ar fi primit faceliftul. Si apropo de aceasta “improspatare”, la nivel stilistic nu exista mari schimbari. Daca te uiti cu atentie si stii mai in detaliu cum arata masina pana acum, vei observa mici modificari la partea frontala si stopuri schimbate. Asta se rezuma la aducerea mai spre centru a proiectoarelor si la desenarea unei noi parti inferioare a spoilerului, liniile centrale parand ca formeaza un scut de protectie.

BMW xDrive40d art2 Drive test BMW X5 facelift   King of the road

Oricum, aceste modificari au fost facute mai mult de dragul de a schimba ceva, daca tot e facelift. Insa, evident, daca pui cele doua modele (inainte si dupa facelift) unul langa altul, nota de prospetime este sesizabila rapid.

Va dati seama ca masina este atat de bine “infipta” in categoria ei, incat nu stiu cati dintre clienti stau s-o analize in detaliu. O vor si gata, nu prea conteaza unde sunt proiectoarele si cate linii de LED-uri au stopurile.

La nivel tehnic este insa o cu totul alta situatie. Bavarezii au mutat decisiv si au venit cu motoare mai performante, dar si mai economice. Le place sa faca asta de cativa ani si le si iese. Este adevarat ca denumirile nu mai au nici o logica, m-am chinuit sa-i explic unui tip ca motorul are 3 litri, in vreme ce el zicea ca nu, pentru ca scrie “xDrive40d”, deci are 4 litri.

Versiunea condusa de mine este xDrive40d, care inlocuieste vechiul xDrive35d. Acelasi 6 cilindri in linie, de 3 litri, dar biturbo si cu puterea maxima marita de la 286 CP la 306 CP, la aceeasi turatie – 4.400 rpm. Cuplul maxim este acum de 600 Nm, cu 20 Nm mai mare.

BMW xDrive40d art3 Drive test BMW X5 facelift   King of the road

Nu stiu ce ai putea vrea mai mult de la un motor, pe un asemenea SUV (sau SAV, ca sa nu se supere BMW). Acceleratiile sunt superbe, ca urmare si depasirile. Ganditi-va ca masina accelereaza de la 0 la 100 km/h in doar 6,6 secunde, in conditiile in care are aproape 2,2 tone si ajunge la 236 km/h. Este terenul masinilor sport, al hothatch-urilor, cu motoare nu mult mai mici, dar mai gurmande. Cuplat la o noua cutie automata, cu 8 trepte, cea care a debutat pe noua Serie 7, motorul ofera reprize foarte bune, in conditiile in care nu face mai deloc galagie. Da impresia ca nu depune cine stie ce efort, chiar si dus la 5.000 rpm. Cutia este responsabila de consumul extraordinar al masinii. Nu e un cuvant mare, noul X5 xDrive40d chiar este o masina economica, daca tii cont de ce ofera.

BMW xDrive40d art4 Drive test BMW X5 facelift   King of the road

BMW spune ca X5 xDrive40d consuma 8,8 litri/100 km in mediul urban. Nu cred (nici n-am verificat), dar ajunge probabil la un 11 litri/100 km, in realitate. Iar masina mea de 1,3 tone, cu motor pe benzina de 1,4 litri consuma 10,5 l/100 km. Asadar, valori exceptionale pentru o masina de aceasta categorie. Consumul extraurban l-am verificat pe traseul Bucuresti – Predeal. A iesit 10,5 l/100 km (la dus), in conditiile in care pe anumite portiuni am depasit destul de mult limita legala, n-am facute economie de kick-down si am mai si stat intr-un blocaj la iesirea din Sinaia.

La venirea spre Bucuresti, tot cu blocaj, dar la vale, am avut un consum de cam 8 litri/100 km. Repet, pentru un SUV de 2,2 tone, cu performante sport, este incredibil de bine.

BMW xDrive40d art5 Drive test BMW X5 facelift   King of the road

Nu intru in contact foarte des cu un SUV premium si nici nu sunt neaparat adeptul unor masini din aceasta clasa. Dar mi-a placut la nebunie sa conduc BMW-ul asta. Si, da, este sport si nu-ti vine sa-l bagi in teren mai greu, cu denivelari mari. Este o placere pe sosea, daca nu sari calul si tii cont de masa si centrul de greutate inalt. Nu-i deloc usor, poate este chiar imposibil de gasit un SUV de serie cu o tinuta de drum mai buna pe sosea.

Cat costa?
xDrive40d pleaca de la 62.992 euro (TVA inclus). Mult, putin? Nu stiu, dar stiu ca diferenta de pret fata de celalalt diesel, xDrive3od (245 CP) este de cam 4.000 euro. O suma mica la nivelul asta de pret, care face ca xDrive30d sa nu merite banii. Nu cand pentru o asemenea suma ai putea avea performantele mult mai bune, oferite de acelasi motor, ale lui xDrive40d.

Nu sunt genul care ar cumpara BMW X5. In primul rand, n-am banii icon smile Drive test BMW X5 facelift   King of the road si in al doilea rand, daca i-as avea, prefer de 1.000 de ori sa astept sa mai am 12.000 euro in plus ca sa iau un M3. In schimb, ii inteleg pe cei care vor o asemenea masina. Ati observat ca n-am spus nimic despre interior. Nu prea am ce sa spun. Ca sa gasesti ceva ce te nemultumeste, ar trebui sa fii ilogic. La interior (si nu numai) este un Seria 7 cu caroserie de SUV. Spatiu la discretie si materiale dintre cele mai bune. Plus reglaje electrice pentru orice si cam tot ce ti-ai putea dori. Atat de multe, incat trebuie neaparat sa citesti manualul.

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.