Mercedes S 63 AMG – Motor mai mic, dar mai performant. Se poate!

In ultimii ani, cei de la Mercedes AMG au fost cat se poate de obsedati sa-i depaseasca pe cei de la BMW M in privinta puterii maxime a motoarelor. Si au reusit doar atat, sa faca motoarele mai puternice, nu si masinile mai rapide pe circuit. Pentru ca bavarezii detin inca secretul unor setari geniale pentru suspensii.

Mercedes S 63 AMG art Mercedes S 63 AMG   Motor mai mic, dar mai performant. Se poate!Problema este insa ca AMG a mizat in tot acest razboi pe motoare mari, aproape “americane” ca cilindree. Un V8 de 6,2 litri nu prea are nimic de-a face cu eficienta si cu normele de poluare. Asa ca AMG a inceput reducerea cilindreei pentru motoarele de top, dar compenseaza cu tehnologia de supraalimentare, iar rezultatele sunt mai bune decat ne-am imagina.

Varful gamei Mercedes, berlina S-Klasse, a primit un astfel de motor. Pana acum, superlimuzina nemteasca S63 AMG a mizat pe un V8 de 6,2 litri, aspirat, a carui putere maxima era de 525 CP.

Mercedes S 63 AMG art2 Mercedes S 63 AMG   Motor mai mic, dar mai performant. Se poate!Noul S 63 AMG a primit un nou V8, de 5,5 litri, care produce insa un maxim de 571 CP datorita supraalimentarii cu doua turbine. Cuplul maxima ajunge la 900 Nm, o valoare imensa chiar si pentru o masina de dimensiunile lui S-Klasse. Aceste valori sunt valabile daca se comanda pachetul AMG Performance. Daca nu ai inca 10.000 euro pentru acest pachet (pe langa cei 145.000 euro cat costa masina), puterea maxima este de 544 CP, iar cuplul de doar 800 Nm.

Lectie de eficienta
Vechiul S 63 AMG afisa un consum mediu de 14,4 l/100 km. Noul model este insa sensibil mai putin gurmand, cu un consum mediu oficial de 10,5 l/100 km. Pentru 544 CP, valoarea este una extrem de buna.

Asadar, un motor mai mic, mai economic, dar mai puternic. Si performantele sunt mai bune, limuzina germana fiind capabila sa ajunga la 100 km/h in 4,5 secunde. Pentru versiunea de 544 CP viteza maxima este limitata la 250 km/h, dar daca se comanda pachetul de 571 CP, aceasta este limitata la 300 km/h.

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.