Noul Mercedes CLS, prezentat oficial

Mercedes a prezentat oficial noua generatie CLS, la cateva zile dupa ce primele poze au scapat pe internet. Oricum surpriza a fost dezvaluita, deci secretul nu mai avea nici un rost.

Ideea este ca noul CLS nu este deloc o masina urata. Arata bine, foarte bine, dar lipseste elementul original al primei generatii. Primul model are un design care a surprins la momentul lansarii (2003) pentru ca avea o forma si o parte frontala diferita, sensibil diferita de a oricarui model din gama nemtilor.

Mercedes CLS art Noul Mercedes CLS, prezentat oficialNoul CLS nu mai suprinde atat de mult. Partea frontala este unica, dar seamana oarecum cu a celorlalte modele actuale Mercedes. Ma astept ca masina sa arate excelent in realitate, dar – pentru mine – parca nu mai are prospetimea pe care a avut-o primul model. Da, primul model pare extrem de simplu acum, din punct de vedere estetic, dar atunci parea altceva. Si asta asteptau si clientii. Altceva. Si s-a vazut la vanzari. 170.000 de exemplare din 2004 pana acum, foarte bine pentru o masina premium, destul de scumpa.

Spatele, zona cea mai importanta pentru aspectul unui coupe cu 4 usi, ramane pe aceeasi linie, dar nu-mi plac neaparat stopurile. Parca sunt prea rotunjite, nu neaparat in stilul nemtilor. Si nu e vorba atat de fluiditatea liniilor, cat de distribuirea luminilor paralele cu liniile exterioare.

Nici la interior nu cautati inovatii. Sunt aceleasi elemente de la modelele actuale, cu putine aranjari individualizate. Poate nici nu era nevoie de altceva, atata vreme cat lumea isi cumpara masina asta pentru cum arata la exterior, nu pentru inovatii la interior.

Chiar daca Mercedes s-a hotarat sa prezinte oficial a doua generatie CLS, nemtii nu spun nimic despre motoare si transmisii. Lasa macara aceasta surpriza pentru debutul oficial de la Salonul Auto de la Paris. Surpriza e mult spus pentru ca este evident ca gama de motorizari va fi in mare parte aceeasi de la noul E-Klasse, cu un CLS AMG propulsat de noul V8 biturbo de 571 CP si 900 Nm.

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.