O singura pedala pentru acceleratie si frana?!

Stiti cu totii scandalul Toyota, japonezii fiind nevoiti sa recheme in service cam 8 milioane de masini, dupa ce mai multi soferi s-au trezit cu pedala de acceleratie blocata. Toyota a recunoscut problema, dar apoi a incercat sa spuna ca multi soferi carora li s-a intamplat asta… au confundat frana cu acceleratia.

Frana si acceleratia pe aceeasi pedala O singura pedala pentru acceleratie si frana?!Ma rog.. nu despre asta e vorba acum, ci despre faptul ca, pornind de la acest lucru, un japonez a inventat o noua pedala. Una care contine si acceleratia si frana. Acesta spune ca pedala sa este mai eficienta decat aranjamentul clasic, cu doua pedale si elimina situatia in care soferul incurca pedalele.
Practic, este vorba de o pedala de frana normala, actionata normal, de care este legata, in partea dreapta, pedala de acceleratie. Astfel, soferul franeaza normal, dar accelereaza apasand pedala mai mica, inspre dreapta.

Aveti aceeasi senzatie ca si mine? Ca este o prostie? E bine. Nu am nevoie sa incerc un astfel de sistem ca sa-mi dau seama cat de inconfortabil este sa stai cateva ore cu piciorul incordat.. in lateral. Pur si simplu, cred ca se lasa cu dureri mari si ar trebui sa fie si greu de dozat. Complet neergonomic.

Si chestia asta pentru ce? Doar pentru a elimina pericolul confundarii pedalelor? Scuzati-ma, dar oamenii care fac asta, chiar si in conditii de presiune ar trebui sa mai ia niste lectii de condus. Nu ai voie sa le confunzi. Sunt cat se poate de logice si daca ai ezitari, nu prea ar trebui sa urci la volan. Franarea precisa, tare, cand e cazul trebuie sa fie o reactie instinctiva.

Stati linistiti, ca nu vom vedea o astfel de pedala niciodata.

Sursa: Autoblog

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.