Primul hibrid diesel din lume afiseaza un consum extraordinar

Peugeot nu s-a implicat pana acum prea serios in oferirea de masini cu tehnologie hibrida, dar acum francezii o fac si o fac in stil mare, printr-o premiera mondiala.

Peugeot 3008 Hybrid art Primul hibrid diesel din lume afiseaza un consum extraordinar

Noul Peugeot 3008 Hybrid4 este prima masina de serie care combina un motor turbodiesel cu unul electric, intr-o aranjare mai putin obisnuita. Tot ce exista la acest moment pe piata in segmentul hibrid utilizeaza motoare pe benzina, cuplate cu unul electric. Turbodieselul folosit de Peugeot, in combinatie cu motorul electric afiseaza o eficienta mult mai buna, consumul si noxele fiind foarte mici.

Francezii au preferat pentru 3008 Hybrid4 un turbodiesel normal, de 2 litri si 163 CP (300 Nm). Asadar, un nivel bun de putere, acest motor antrenand doar puntea fata. Si puntea spate este motoare, datorita unui motor electric care dezvolta maxim 37 CP (200 Nm).

Cele doua motoare pot functiona impreuna (situatie in care 3008 Hybrid4 are tractiune integrala), dar si independent. Exista mai multe moduri de functionare selectabile de catre sofer.

- In modul Auto, functionarea celor doua motoare este dictata automat, pentru a se obtine cel mai mic consum de carburant, iar 3008 Hybrid4 ajunge la un consum mediu de 3,8 litri/100 km.

- Modul ZEV (Zero Emission Vehicle) in care masina merge doar pe baza motorului electric, cel turbodiesel intervenind doar daca se accelereaza puternic.

- Modul 4×4 presupune functionarea ambelor motoare pentru ca masina sa aiba tractiune integrala cand este necesar.

- Modul Sport, cand treptele sunt schimbate la turatii mai mari, iar motorul electric functioneaza pentru a spori performantele dinamice.

Bineinteles ca modelul francez este echipat si cu sistem Stop/Start, astfel incat emisiile de CO2 au scazut la doar 99 grame/km.

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.