Si francezii s-au suparat pe Duster. Spun ca are probleme cu franele

Dacia Duster este al treilea model in topul vanzarilor de SUV-uri din Franta, iar asta le-a atras atentia publicatiilor franceze. Atat de mult, incat au testat franele masinii si au stabilit ca SUV-ul romanesc are probleme serioase la acest capitol.

La putin timp dupa ce olandezii au spus ca Duster 4×2 se poate rasturna in cazul unor manevre bruste de evitare, francezii de la Automobile Magazine spun ca Duster are probleme cu franele, adica afiseaza distante prea mari de franare.

Dacia Duster Si francezii s au suparat pe Duster. Spun ca are probleme cu franeleIn versiunea 4×2, SUV-ul Dacia a franat de la 100 km/h in 42 de metri, iar de la 130 km/h a avut nevoie de 70 de metri. Versiunea 4×4 a inregistrat rezultate si mai slabe, spun francezii. 46 metri de la 100 km/h si 75 metri de la 130 km/h. Automobile Magazine spune ca testul lor, certificat ISO, are niste norme conform carora o masina trebuie sa franeze de la 100 km/h in maxim 40 de metri si de la 130 km/h in maxim 70 de metri, o distanta mai mare fiind considerata periculoasa.

Pe de alta parte, francezii spun ca au testat masina doar cu pneurile Continental CrossContact, care sunt unele pentru aderenta redusa (Mud + Snow). Evident ca acestea nu pot oferi aderenta unora de sosea, pentru vara, in conditiile in care testul a fost facut pe uscat.

Pentru a nu parea tendentios, testul face referire si la alte masini care nu se descurca foarte bine la acest capitol. Una dintre ele este chiar Renault Koleos, care a franat de la 130 km/h in 77 de metri. Nici Mitsubishi ASX nu a stat mai bine, cu 73 metri (4×2) si 74 metri (4×4) de la 130 km/h.

Pe de alta parte, francezii dau exemplu SUV-ul german VW Tiguan, care detine cele mai bune valori la acest capitol – 63 metri de la 130 km/h, urmat de Skoda Yeti, cu 65 metri si Honda CR-V, cu 66 metri. Cei care au facut testul spun ca, in cazul unei frane bruste, cand Tiguan deja s-a oprit, Duster are inca o viteza de 50 km/h.

Jurnalistii francezi spun ca diferentele mari inregistrate intre versiunea 4×2 si cea 4×4 a lui Duster se datoreaza inertiei suplimentare a transmisiei 4×4, care adauga masinii un plus de 120 kg. Concluzia lor este ca franele lui Duster sunt subdimensionate.

Se mai spune ca Dacia va verifica masina de test folosita de francezi, pentru a vedea daca nu cumva are probleme tehnice la frane, iar apoi va veni cu un raspuns oficial.

Despre autor

Jurnalist auto, 11 ani de experienta in presa scrisa, TV si online. Fondator al blogului Motorstory.ro, in 2008.